IHS: Budoucnost plazmových TV nevypadá dobře

vydáno 4. 3. 2013 | autor Jaromír Šetek | sekce Bleskovky | téma Televizory | 29 komentářů

Tagy: LCD, led tv, levné televize, plasma TV

Již řadu let můžeme sledovat, jak plazmové televize odcházejí do ústraní. Výrobci zaměřili své marketingové aktivity výhradně na LCD, v současnosti již LED podsvícené, panely. Spotřebitelé dnes neupřednostňují plazmové televizory díky kvalitě obrazu, jak tomu bylo dříve. LCD technologie pokročila a plazmové sety začaly být lákavé spíše cenou než o poznání ostřejším obrazem.

Společnost IHS, zabývající se mimo jiné tržními předpověďmi a výzkumem spotřebitelského chování, nyní tvrdí, že zatímco dosud se plazmové TV drželi díky nízké ceně, budoucnost s nimi již nepočítá. „Cena LCD televizorů větších než 50 palců klesá s neustále přicházejícími novými modely. Roste konkurence a to podporuje růst segmentu velkých LCD televizí. Během ledna jsme zaznamenali znatelný nárůst prodeje LCD s úhlopříčkou 60 palců a vyšší,“ popisuje analytik IHS Jusy Hong. Zároveň v lednu poklesl meziročně prodej plazmových televizorů o celou třetinu. Počet prodaných plazmových TV tak činil pouze desetinu počtu LCD.

Pokrok v technologii LCD a klesající cena díky velkým vyráběným objemům tak citelně ubližuje plazmové technologii, která dosud nabízela obecně nižší pořizovací cenu. U 60palcových modelů již mnohdy platí, že LCD od méně známého výrobce je levnější než stejně velká plazmová TV od top výrobců. Podle IHS je otázkou času, kdy přední výrobci ukončí činnost v plazmových TV a budou se plně věnovat LCD, které jim vydělají více.

Uložte si: Pošlete dál:

Nejnovější články

Kamery do bytu přinesou maximální přehled o vaší domácnosti

Kamery do bytu přinesou maximální přehled o vaší domácnosti

Chcete vědět, co se děje u vás doma, když tam právě …

Testovací novinka

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit …

Homepage »

Komentáře

Re: IHS: Budoucnost plazmových TV nevypadá dobře

Vložil Anonym (bez ověření), 4. Březen 2013 - 14:15

Obrázek uživatele Anonym

Je s podiven, že se to vůbec ještě vyrábí.

Re: IHS: Budoucnost plazmových TV nevypadá dobře

Vložil Anonym (bez ověření), 15. Duben 2013 - 16:00

Obrázek uživatele Anonym

Souhlasím. Tyhle medy chytráků co si myslí jak jsou něco víc, protože maj „plazmu“ obdivuju. Plazma je přežitek asi jako hnědý uhlí v kamnech. Taky hezky hřeje, ale tím jeho klady končí. Plazma patří na smetiště a obrazově je to jen průměr. Ale klidně se utěšujte, jak jste nároční máto to NEJ. Smetištní technologie, kterou nikdo nevyrábí, nikdo nekupuje … Připadá te mi jako milovníci gramofonů. Taky se cítí zvláštní a nároční ha ha

Re: IHS: Budoucnost plazmových TV nevypadá dobře

Vložil Anonym (bez ověření), 10. Květen 2013 - 11:29

Obrázek uživatele Anonym

Od kdy je to přežitek? Aha. Jasně, už vidím černou na LCD, tedy vlastně šedou. Zrovna včera jsem koukal v Alze na novodobé sh*ty s LCD. Hlavně že to má šíleně kontrastní barvy, ale obraz podle mého oka je o dost horší než u plazmy co mám doma.

Re: IHS: Budoucnost plazmových TV nevypadá dobře

Vložil Sten (bez ověření), 17. Září 2013 - 19:09

Obrázek uživatele Sten

A co OLED?

Re: IHS: Budoucnost plazmových TV nevypadá dobře

Vložil Ringo (bez ověření), 11. Srpen 2013 - 0:37

Obrázek uživatele Ringo

Skoc do zdi!

Re: IHS: Budoucnost plazmových TV nevypadá dobře

Vložil Jarry (bez ověření), 4. Březen 2013 - 14:56

Obrázek uživatele Jarry

Dobrý den, vy asi nebudete příliš obrazově náročný, že…

Re: IHS: Budoucnost plazmových TV nevypadá dobře

Vložil Anonym (bez ověření), 4. Březen 2013 - 15:22

Obrázek uživatele Anonym

přesně tak!to bude nejspíš nějaky Jouda co nikdy neviděl plazmu a doma ma Samsunga!

Re: IHS: Budoucnost plazmových TV nevypadá dobře

Vložil Anonym (bez ověření), 6. Září 2013 - 15:16

Obrázek uživatele Anonym

Obrazově náročný jsem a Samsunga nemám. Jouda se píše s malým „j“ chytráčku, tedy pokud to není podle tebe jméno. Ty asi nejsi moc náročný na češtinu ne? No jen si to potrefený husy hezky mezi sebou odsouhlaste akoukejte se na svoje vypálený plazmy a utěšujtese, jak jste vyjímeční a obrazově nároční. Spíš jste zaostalí hlupáčci, co si věří svým pravěkým předsudkům a mýtům ha ha ha.

Re: IHS: Budoucnost plazmových TV nevypadá dobře

Vložil Anonym (bez ověření), 25. Září 2013 - 20:24

Obrázek uživatele Anonym

Ty bys měl brát nějaký prášky :-D

Re: IHS: Budoucnost plazmových TV nevypadá dobře

Vložil atlass (bez ověření), 4. Březen 2013 - 17:22

Obrázek uživatele atlass

zial trend je taky ze dnost ma cena pred kvalitou. Dnesni mladi uz pocuvaju len mp3, hraju hry na mobiloch a doma im kraluje LCD. Plazma technologia vznikla davno pred tym nez sa uvazovalo o LCD televizoroch. Nehovoriac ze plazmy boli vyvinute ako nahrada CRT televizorov. LCD zs ako nahrada PC monitorov. Potom niekoho napadlo do nich namontovat TV tuner a potom to uz sa nedalo zastavit…

Re: IHS: Budoucnost plazmových TV nevypadá dobře

Vložil Zdeněk (bez ověření), 7. Březen 2013 - 0:32

Obrázek uživatele Zdeněk

Ano, Vy jste asi nikdy neviděl Panasonic plazmu, z Vás by měli páni z Japonska radost! Přirovnal bych to k honu na čarodějnice, neustalý výplach mozků, stačí říct většině zákazníků kupujte plazmu a vše by bylo jinak, většina se chová jak ovce. Dnešní plazmy směle konkurují LCD technologii i ve spotřebě! O kvalitě obrazu ani nemluvím :-) Když je plazma na „ústupu“ už několik let, proč je LG a Samsumg stále také vyrábí a prodává?

Re: IHS: Budoucnost plazmových TV nevypadá dobře

Vložil LSD (bez ověření), 20. Březen 2013 - 3:48

Obrázek uživatele LSD

Spíše by měla otázka znít, proč je ti ostatní přestali vyrábět a prodávat?

Re: IHS: Budoucnost plazmových TV nevypadá dobře

Vložil tuareg (bez ověření), 21. Březen 2013 - 0:49

Obrázek uživatele tuareg

Protoze je nedokazali prodat. Vyrobci plazmovek bohuzel nedokazou masirovat potencionalni kupce pravdivymi udaji o svych vyrobcich – meli by vsude vykrikovat, ze plazmovky maji mnohem lepsi obraz, zadne duchy u rychlych scen, vyssi zivotnost, a to cele vas bude stat o nekolik stokorun rocne navic na spotrebe. Bohuzel plno lidi si mysli, ze ten rozdil ve spotrebe je mnohem vyssi, je treba zatleskat sikovne reklame vyrobcu lcd. Vetsina spotrebitelu take nejsou filmovi fanousci, ale bezni konzumenti, kteri kvalitu obrazu neresi a staci jim, kdyz je obrazovka supertenka, protoze to vypada kúl. Mam ve vsech domacnostech plazmovky od Panasoniku, nejstarsi ma 8 let s HD rozlisenim a dennim pouzivanim hlavne hry a filmy – Zadny pokles jasu ci jinych parametru, obraz fantasticky. A pozor – zadna vypalena mista, ani po mnohahodinovych hranich her kazdy den. A to se bavime o 8 let stare plazme, dnesni modely jsou uplne nekde jinde. A ted, kdyz to vypada, ze to Panasonic zabali, cekam na letosni modely, abych si mohl koupit na dlouho posledni kvalitni telku.

Re: IHS: Budoucnost plazmových TV nevypadá dobře

Vložil Pedro_CZ (bez ověření), 21. Březen 2013 - 1:33

Obrázek uživatele Pedro_CZ

„zadne duchy u rychlych scen“ To bohuzel neni pravda, „phosphor trails“ jsou spolu s blikanim obrazovky dost velky neduh plazmovych TV a dost lidem to proste vadi, protoze to vnimaji.

Re: IHS: Budoucnost plazmových TV nevypadá dobře

Vložil Anonym (bez ověření), 6. Září 2013 - 15:26

Obrázek uživatele Anonym

No tak jsi si to hezky omluvil. Podobně by jsi mohl tvrdit, že víc aut jezdí na benzín (naftu), protože těžaři ropy masírují víc než ti co těží dřevo. Tak se prosadil víc spalovací (zážehový) motor. Je to jen výmluva a omluva pro zaostalost. Podobný medy jsem četl při nástupu LCD/plazma. Taky zabržděnci mleli cosi o CRT a nikdy jinak. Teď se zase zaostalci drží mantry plazma a nikdy jinak. Ještě že se svět techniky netočí podle zoufalců v Česku. To bychom opravdu jezdili na dřevo a svítili petrolejkou. Tak krásně hřeje a má příjemný světlo ne?

Re: IHS: Budoucnost plazmových TV nevypadá dobře

Vložil Klima (bez ověření), 14. Leden 2014 - 20:15

Obrázek uživatele Klima

Dobrý den, zrovna řeším koupi TV, chtěl jsem plazmu 127 cm, klukovi na hry + hlavni TV, ale trochu mne nahlodalo právě vypalování bodů při statických scénách (někde jsem to četl), proto jsem poslal dotaz do zastoupení Panasoniku, tam mo odpověděli, že při hraní her na konzoli se mohou při statických scénách vypalovat nevratně body i u Neoplazmy. Sám Panasonic (zastoupení) doporučil LCD – klidně to může být marketingový nesmysl, klidně paní, co to psala, tomu moc nerozumí. Když mi odpovíte, jakou máte zkušenost Vy, budu moc rád. Jinak plazma má lepší obraz, o tom žádná, a výrazně lepší, i odezvu, to je dané typem daných TV Taky si říkám, dříve byly pouze plazmy a CRT, LCD nebyly a taky se gamesilo Děkuji Klima

Re: IHS: Budoucnost plazmových TV nevypadá dobře

Vložil hurvajs77 (bez ověření), 10. Květen 2013 - 11:34

Obrázek uživatele hurvajs77

Proč? Protože „funguje“ reklama, tj. vymejvání mozku a slepé papouškování cizích názorů, kdy výrobce rve do hlav, když TV, tak jen LCD. Bohužel i dnešní LCD prostě prohrávají oproti plazmě. Samozřejmě, že dnes ještě dost často slyším, že plasmy odejdou po roce, že se vypalují, že člověk potřebuje vlastní elektrárnu apod.

Re: IHS: Budoucnost plazmových TV nevypadá dobře

Vložil Anonym (bez ověření), 15. Duben 2013 - 16:04

Obrázek uživatele Anonym

Oprav si ten příspěvek. Samsung a LG je vyrábí, ale neprodává. Poměr k LCD je směšný a brzo to zabalej taky. Spíš se zeptej obráceně, proč to ostatní výrobci už dávno nedělaj.

Re: IHS: Budoucnost plazmových TV nevypadá dobře

Vložil tuxmartin (bez ověření), 27. Březen 2013 - 14:49

Obrázek uživatele tuxmartin

To je jako u monitoru. PC monitor s pomerem stran 16:10 (1920×1200) se dneska skoro neda koupit, maji jen par modelu a cena je 2× vyssi, nez u FullHD. Casto se da najit 23" 1920×1200 s TN panelem za 6000 Kc!

Vsichni se zblaznili do FullHD, pritom na beznou praci je to absolutne nevhodne rozliseni :-(

Re: IHS: Budoucnost plazmových TV nevypadá dobře

Vložil Anonym (bez ověření), 10. Červenec 2013 - 20:33

Obrázek uživatele Anonym

Ehm, a ono je FullHD vhodné i na ještě něco jiného krom koukání filmů ? .)

Re: IHS: Budoucnost plazmových TV nevypadá dobře

Vložil libor (bez ověření), 18. Květen 2013 - 10:13

Obrázek uživatele libor

Souhlas,pro ty reklamou zmagoreny pisalky co nikdy neviděli verny obraz na plazme,a jsou spokojený když jim tečou barvy na lcd,jas na max.a tuneup jak je to krásný,bych se poblil z toho obrazu,hlavně že maj ledku,shit,zkuste si poradne zkalibrovat obraz,a keci jak to žere,zkus si změřit příkon na tom lcd když mas vše vyhnany na 75% aby se to libilo,zlata plazma,dlouho se ji nazbavim a pak jedině zas plazmu!!!!!

Re: IHS: Budoucnost plazmových TV nevypadá dobře

Vložil Robert (bez ověření), 15. Červenec 2013 - 21:38

Obrázek uživatele Robert

Je pravdou, že media, reklama a vůbec celý obchodní system nám ukazuje směr a podvědomě nám určuje co bychom měli a co je dobré. Většinou jsou ale tyto recenze a názory dobře zaplacené, to není problém pouze v oblasti elektroniky :-)

Nemůžeme popřít kvality a výhody LCD ve spotřebě či svítivosti, ale já říkám, že LCD je vhodná pro uživatele, kteří rádi sleduji seriály, televizní zpravodajství a dívají se přes den.

Nicméně pokud chcete hrát hry, nebo se dívat na filmy, tak potřebujete plazmu, a když plazmu, tak Panasonic, a minimálně 50", FULL HD a v neposlední řadě předokenní rolety kvůli perfektnímu zatemnění. Pokud bude někdo tvrdit, že to není pravda, tak proto, že to nemá doma, jelikož v supermarketu ten rozdíl prostě nepoznáte.

Co do spotřeby, tak ta u plazmových panelů poslední generace bude při sledovaní filmů hodně blízká té spotřebě LCD :-)

Není nutné házet flintu do žita. Já říkám, že „Pravdu nelze ignorovat“. Kdo pozná rozdíl, tak si nakonec vybere správně i když to bude nakonec až druhý či třetí televizor :-).

Re: IHS: Budoucnost plazmových TV nevypadá dobře

Vložil Anonym (bez ověření), 16. Červenec 2013 - 22:51

Obrázek uživatele Anonym

„dosud se plazmové TV drželi“

Au. Tak to už asi není „ta TV“ (televize), ale „ten TV“ a ještě ke všemu je to maskulinum životné…

Re: IHS: Budoucnost plazmových TV nevypadá dobře

Vložil Anonym (bez ověření), 15. Říjen 2013 - 13:38

Obrázek uživatele Anonym

Plazmový televizor (maskulinum neživotné), pokud se mluví o přístroji. Používání slova televize pro přístroj je pokleslé užití jazyka, byť ne až zas tak řídké …

Re: IHS: Budoucnost plazmových TV nevypadá dobře

Vložil Hubert (bez ověření), 26. Srpen 2013 - 8:42

Obrázek uživatele Hubert

Uvedeny clanek lze brat vazne pouze za predpokladu, ze se televize mají kupovat kazde 3 – 4 roky a to ještě nesmí bezet každý den. Uz několik let cekam osobne na OLED technologie.

Jedinou omluvou, e to ze mlady clovek si televizi za 20 k a vyssi nekoupi a starsim se kazej zase oci.

A pokud na tom nebezi FULL HD, je obraz většinou mizerny vždy.

Amater s pokazenymi očima … ten nikdy nenajde rozdil mezi plazmou a LCD … je uplne zbytecne se o to i snazit.

Je také pravdou, ze z hlediska zisku se uz v minulosti prestaly nektere věci vyrábět.

Nekteri lide tvrdi, ze za vse muze Samsung, který v dobach minulych ve snaze zefektivnit a zvýšit prodej svých LCD zahajil masivni kampan a PR vyzdvihujici LCD a tim v podvedomi vetsiny obyčejných lidi odstrelil plazmy … a muzem rict ze se mu to vcelku povedlo.

V zaveru na konec … v te televizi davaji většinou uplny kulovy a zprávy na FULL HD je uplne jedno jestli clovek kouka na LCD ci plazme.

Re: IHS: Budoucnost plazmových TV nevypadá dobře

Vložil Hubert (bez ověření), 26. Srpen 2013 - 8:54

Obrázek uživatele Hubert

Ještě dodatek:

bezny clovek si do kuchyne ( aby nezvnikaly prostoje při vareni ) a dětského pokoje ( aby byl klid od deti .. pokud si nehraji na PC ) koupi LCD a do obyvaku plazmu v 3D … to je takova bezna doporucena uzivatelska konfigurace.

Re: IHS: Budoucnost plazmových TV nevypadá dobře

Vložil Anonym (bez ověření), 10. Říjen 2013 - 9:23

Obrázek uživatele Anonym

s plazmou je konec smiřte se s tím, váš vztek je marný :-)

Re: IHS: Budoucnost plazmových TV nevypadá dobře

Vložil coolibra (bez ověření), 14. Říjen 2013 - 13:40

Obrázek uživatele coolibra

Ty chlapče si pouze zasrané vyhulpéro co ho máma dává každé ráno dohromady inak by nebyl schopen ani vyjít mezi plebs na ulici. Seš tak namakanej, že tvé dementní ego nabubřelou blbostí tvořené sráží všechny okolo ale měj na paměti každej frajer je jen tak dobrej než se nalezne někdo vymakanější. Žel tvá vypatlaná dutina lebeční není sto pochopit elementární pravidla chování. Máš jedinou smůlu v tvém případě štěstí, že nejsi někde poblíž, bych se pohrál s tvým ksichtem, zmrde.

Re: IHS: Budoucnost plazmových TV nevypadá dobře

Vložil Anonymum (bez ověření), 30. Říjen 2013 - 9:21

Obrázek uživatele Anonymum

Jdi se lecit.