Práce pro Microsoft: Prodeje Nokie spadly o 30 procent
Nokia sice na poli mobilních telefonů oficiálně neexistuje, dopady fungování letitého tržního giganta však mají stále silný dopad. Na vlastní kůži ho nyní pociťuje nový majitel mobilní periferie Microsoft, jemuž přistála na stole zpráva o ekonomických výsledcích finské mobilní jednotky za první kvartál letošního roku s tím, že se oproti loňsku nejedná o žádný šlágr.
Nokii totiž oproti loňskému roku spadly prodeje o 30 procent, na čemž se podílí propad prodejů v podstatě všech zařízení, které pod značkou Nokia v uplynulém roce zamířily, anebo koexistovaly na trhu. Samotná Nokia viní především nezájem o low-endová zařízení (produkty Asha), kdovíjaký úspěch ovšem neslaví ani v rámci high-endu, kde se jí ve spolupráci s Microsoftem nikdy pořádně nepodařilo soupeřit se zařízeními s operačními systémy Android a iOS.
Microsoft má tudíž před sebou pořádnou porci práce, aby svou – nyní již kompletní – akvizici postavil zpět na nohy a především ji vrátil na trať ve formě, na kterou jsme byli kdysi u Nokie zvyklí. Protože co si budeme povídat, telefony samotné ani v posledních letech nebyly vůbec zlé. Jen se je absolutně nepodařilo prosadit.
Komentáře