Aplikace ve smartphonech šmírují vaše divácké návyky

vydáno 4. 2. 2018 | autor Pavel Kreuziger | sekce Novinky | téma Mobilní telefony | 4 komentáře

Tagy: Alphonso, cílená reklama, divácké návyky, kino, Nielsen, rozpoznávání zvuku, sledování, start-up, televize

Hry, jakož i sociální a chatovací aplikace na smartphonech jsou stále více využívány ke sledování toho, co sledujete vy na svých televizích. A to dokonce i tehdy, když svůj telefon aktivně nevyužíváte.

Už jste někdy uvažovali nad tím, jak toho o vás určité sociální platformy mohou vědět tolik? Je velká pravděpodobnost, že na vině jsou rozpoznávání zvuku a dokonce i ještě podezřelejěí metody.

Hry typu „Pool 3D“, „Beer Pong: Trickshot“ a „Real Bowling Strike 10 Pin“ využívají speciální software pro rozpoznávání zvuku za účelem šmírování vašich diváckých zvyků při sledování televize. Zjištěná data jsou odesílána reklamním společnostem, které je využívají pro cílenou inzerci.

Ve zprávě deníku New York Times se píše, že dané aplikace obsahují software od start-upu Alphonso, který sbírá data pomocí mikrofonu chytrého telefonu. Na základě toho zjišťuje, co lidé sledují. Identifikuje totiž audio signály v TV reklamách a pořadech a někdy tyto informace dokonce přiřazují k místům, které lidé navštěvují, a sledovaným filmům. Software dokáže zvuky detekovat i tehdy, když je telefon umístěný v kapse, pokud dané aplikace běží na pozadí.

New York Times identifikoval více než 250 her pro Android, které jsou dostupné přímo v obchodě Google Play a které disponují integrovaným softwarem od Alphonsa. Ten obsahuje celkově tisíc aplikací od her pro děti po sociální a chatovací aplikace. Deník tvrdí, že problém se týká i Applu a jeho iOS, byť není jasné, které aplikace v tomto případě Alphonso zneužívá.

Podle šéfa společnosti Alphonso Ashishe Chordii však lidé analýzu přes mikrofon vědomě potvrzují a mohou se z ní i vyvázat. Chordia odmítl specifikovat, od kolika lidí data sbírají, a to kvůli konkurentům. Zdůraznil však, že aplikace nenahrávají rozhovory lidí v obýváku.

Podle New York Times jsou podobné techniky zneužívány ke sledování vašich návyků při návštěvě kina a sledování videa mimo svůj domov. Analytická firma Nielsen pak podobné techniky rozpoznávání zvuku využívá ke sběru diváckých dat na Netflixu a dalších streamovacích aplikacích.

Zdroj: FlatpanelsHD

Uložte si: Pošlete dál:

Nejnovější články

Samsung prodává nové prémiové „QLED“ TV

Samsung prodává nové prémiové „QLED“ TV

Prémiové televizory Samsungu pro rok 2018 jsou v USA a …

K dispozici je první komerční 4K 120Hz monitor

K dispozici je první komerční 4K 120Hz monitor

Zatímco čekáme na zpožděné 4K 144Hz monitory od Aceru …

Homepage »

Další Novinky

Komentáře

CS Homework Help

Vložil CS Homework Help (bez ověření), 12. Únor 2018 - 11:31

Obrázek uživatele CS Homework Help

only professional writers can make this kind of material, cheers

Programming Assignment Help Assistance

Vložil Programming Assignment Help Assistance (bez ověření), 12. Únor 2018 - 12:18

Obrázek uživatele Programming Assignment Help Assistance

Hi buddy, your blog' s design is simple and clean and i like it. Your blog posts about Online writing Help are superb. Please keep them coming. Greets!

Pay Someone To Take My Online Exam

Vložil Pay Someone To Take My Online Exam (bez ověření), 12. Únor 2018 - 13:35

Obrázek uživatele Pay Someone To Take My Online Exam

I loved the way you discuss the topic great work thanks for the share Your informative post. Online Exam Help

Buy an Assignment

Vložil Purchase Custom Assignment UK (bez ověření), 19. Únor 2018 - 9:58

Obrázek uživatele Purchase Custom Assignment UK

The increasing quantity of mobile apps that applications access to your device’s microphone is using it to monitor their user television screening routine. New York Times information recognized around 250 applications in the Google Play store.

Poslat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Váš Gravatar účet pro tento e-mail bude použit pro zobrazení ikonky.