Je to na Kick-Ass aneb český Blu-ray trh má co dohánět

vydáno 10. 11. 2010 | autor Štěpán Čermák | sekce Extra HD | téma Filmy, Z domova | 24 komentářů

Tagy: Blu-ray, film, Kick-Ass, Robin Hood, The Exorcist, Vymítač ďábla

Kick-Ass (2010) (Blu-ray)

Kick-Ass je jedním ze nejzajímavějších filmů tohoto roku a není proto žádným překvapením, že se na něj spousta fanoušků vysokého rozlišení těšila. On totiž na Blu-ray vypadá opravdu dobře a ještě k tomu je disk po okraj nařachaný bonusy. Má to ale jeden „drobný“ háček: Nesmíte si ho koupit v Česku.

Nechceme na naše distributory nadávat, oni se zpravidla snaží jak jen to jde (respektive lidé, kteří rozhodují o podobě mutací pro „naši“ část Evropy), tentokrát se ale předvedli v tom nejhorším světle. Česká Blu-ray edice Kick-Ass je totiž jedním z nejhůře odvedených Blu-ray disků, jaké na náš trh kdy dorazily. Důvod?

Pro fanouška vysokého rozlišení a kvalitní prezentace filmů je to předně obraz. Ten je totiž na naší placce prezentovaný s poměrem stran 16:9 (1,78:1), takže v – mezi laiky oblíbeném – „fullscreenu“. Jenže to znamená, že se původní kompozice musela ořezat.

Všude ve zbytku světa je ale na Blu-ray film prezentován s původním poměrem stran 2,40:1, tedy tak, jak byl promítán v kině a jak ho režisér a kameraman zamýšleli. Česká edice na tohle kašle, z obou stran obraz řeže a posílá ho na Blu-ray v 16:9. Výsledek si můžete prohlédnout sami.

Kick-Ass (2010) - ořez 1,78:1 Kick-Ass (2010) - ořez 1,78:1

(Červeně vyznačená plocha v ořezu 1,78:1 chybí…)

Tohle rozhodnutí je o to podivnější, pokud si uvědomíme, že Blu-ray fanoušci a pionýři (tedy my) zpravidla na kvalitu obrazu a zachování uměleckého záměru velmi pečlivě dbají. Myslel si snad distributor, že se ořezem zavděčí mladšímu a méně znalému publiku, na které je film cílen? Víc se tedy splést nemohl.

Tak především: Kick-Ass není žádná podívaná pro děti nebo mládež. To za a). Za b) se lze stranovým ořezem v tuto chvíli zavděčit jen málokomu. Lidí, kteří by dali v Česku přednost Blu-ray vydání před DVD, je stále velmi málo a u většiny z nich se dá předpokládat, že se jedná o diváky, kteří dbají na kvalitu a co nejvěrnější reprodukci.

Jak by se, proboha, někomu z nich mohlo líbit, že je film ošizen o třetinu obrazu?

To ale není všechno. Jak je bohužel v poslední době na českých mutacích zvykem, film na trh dorazil prostý těch nejdůležitějších bonusů. Chybí mu totiž druhý disk, na kterém je v zahraničí prezentován dvouhodinový (!) naprosto famózní dokument, mapující kompletní produkci Kick-Ass.

Tohle je ovšem problém stále většího množství Blu-ray edic. Člověk se ani nemusí moc rozhlížet – Robin Hood (recenze) k nám přišel také o disk (i když „jen“ DVD) chudší, než v zahraničí. Jenže kompletní zahraniční vydání je počeštěné včetně těchto bonusů! Proč u nás není?

Kick-Ass (2010) - ořez 1,78:1 Kick-Ass (2010) - ořez 1,78:1

(Červeně vyznačená plocha v ořezu 1,78:1 chybí…)

Zřejmě do toho měly co říct peníze, ale situace je to vskutku paradoxní. Vymítač ďábla k nám také dorazí jen v jednodiskové verzi a kvůli tomu si tuzemský divák užije jen novější režisérský sestřih. Původní kinoverze je totiž právě na onom druhém disku, který u nás nebude k dispozici. To je také na hlavu.

Bohužel lze předpokládat, že se u nás vzhledem k velice nízkému finančnímu potenciálu budou podobně očesané edice objevovat stále častěji. Mnohé Blu-ray nadšence to možná přinutí k importu. V zahraničí totiž edice vycházejí lépe vybavené, v hezčích baleních a i s poštovným vyjdou podstatně levněji…

Vlastně bychom vám import rádi sami doporučili, ale to bychom šli sami proti sobě. Čím méně se u nás totiž budou Blu-ray disky kupovat, tím hůře budou postupem času lokální edice pravděpodobně dopadat.

Nastává tedy tak trochu bezvýchodná situace. Je potřeba, aby náš trh posílil, jeho nabídka je ale i přes poslední dobou velice rychle rostoucí katalog stále slabá. A ještě k tomu se objevují výše uvedené zmetky. Co s tím?

Kick-Ass (2010) - ořez 1,78:1 Kick-Ass (2010) - ořez 1,78:1

(Červeně vyznačená plocha v ořezu 1,78:1 chybí…)

Prvním, kdo přinese nějakou oběť, by měl být distributor. Pokud chce vytvořit silný trh, musí nejdříve vytvořit kvalitní nabídku. Ta u nás zatím není taková, jaká by být měla. Jistě, už teď na Blu-ray pravděpodobně víc prodělá než vydělá, ale první krok vždy byl a bude na něm. Než se náš malinký rybníček přebarví z SD šedi do HD modři, bude to ještě nějaký ten rok trvat.

Nedá se svítit. Člověka je prostě do vysokého rozlišení nutno tlačit.

Související články, recenze a trailery

Uložte si: Pošlete dál:

Nejnovější články

Kamery do bytu přinesou maximální přehled o vaší domácnosti

Kamery do bytu přinesou maximální přehled o vaší domácnosti

Chcete vědět, co se děje u vás doma, když tam právě …

Testovací novinka

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit …

Homepage »

Další Extra HD

Komentáře

Re: Je to na Kick-Ass aneb český Blu-ray trh má co ...

Vložil Psema (bez ověření), 10. Listopad 2010 - 23:50

Obrázek uživatele Psema

Je pro doplnění, další osekání se aktuálně dočkal Prince of Persia a Jak vycvičit draka, kde je situace v podstatě taková, že česká distribuce koupí kromě filmu i bonusy pro dvd, který poté implantuje i na Blu-ray, z něhož však nechá odstranit exkluzivní bonusy. Výsledkem je sice ušetření, ale za cenu jakýkoliv výhody pro Blu. Vyjma obrazu a zvuku, samozřejmě.

Re: Je to na Kick-Ass aneb český Blu-ray trh má co ...

Vložil d.f.h, 11. Listopad 2010 - 0:11

Obrázek uživatele d.f.h

Pane jo, to je teda nářez :-( Aniž bych chtěl jmenovat, dělá tyhle praktiky spíš Bontonfilm, nebo MagicBox?

Re: Je to na Kick-Ass aneb český Blu-ray trh má co ...

Vložil Psema (bez ověření), 11. Listopad 2010 - 0:21

Obrázek uživatele Psema

Co vím, tak hlavně Magic Box, kterej má pod sebou aktuálně 3/4 trhu. :(

Re: Je to na Kick-Ass aneb český Blu-ray trh má co ...

Vložil ondras (bez ověření), 11. Listopad 2010 - 11:20

Obrázek uživatele ondras

nikdo se tedy nemůže divit, že si lidi raději pořídí BRRip který je neořezaný, než tady toto:-( (origo DVD už zavrhuji úplně, protože si myslím že tyto jsou kvalitativně převálcovány zmíněnými BRRipy)

Re: Je to na Kick-Ass aneb český Blu-ray trh má co ...

Vložil th0ca (bez ověření), 11. Listopad 2010 - 13:33

Obrázek uživatele th0ca

o duvod vic, proc se u nas vyplatit stale sosat z netu =)

Re: Je to na Kick-Ass aneb český Blu-ray trh má co ...

Vložil Stromboy (bez ověření), 11. Listopad 2010 - 14:29

Obrázek uživatele Stromboy

No tak to je vyslovene hnus co s tim „zlate“ ceske rucicky provedly. A to jsem si chtel Kick Ass v Blu-ray pristi mesic koupit, po tehle informaci si to vazne radeji poridim v zahranici :( Jinak by bylo dobry, kdybyste nas prostrednictvim webu informovali o takto zmrvenych edicich, abychom je slepe nekoupili a pak nelitovali.

Re: Je to na Kick-Ass aneb český Blu-ray trh má co ...

Vložil d.f.h, 11. Listopad 2010 - 14:33

Obrázek uživatele d.f.h

Máme to v úmyslu, samotné nás to totiž štve. Ale to je z článku asi patrné :-)

Re: Je to na Kick-Ass aneb český Blu-ray trh má co ...

Vložil Adam (bez ověření), 11. Listopad 2010 - 15:48

Obrázek uživatele Adam

Když bych chtěl „fullscreen“, mám na to na ovladači tlačítko – to by mohl distributor tušit. Já chci ale možnost výběru, z ořezu těžko dostanu původní poměr stran :-D.

Re: Je to na Kick-Ass aneb český Blu-ray trh má co ...

Vložil Pedro_CZ (bez ověření), 11. Listopad 2010 - 18:42

Obrázek uživatele Pedro_CZ

Jenze to je pak „digitalni zoom“, cili kvalita jde do kytek. Tim ovsem neobhajuji nesmyslny orez.

Re: Je to na Kick-Ass aneb český Blu-ray trh má co ...

Vložil d.f.h, 11. Listopad 2010 - 20:32

Obrázek uživatele d.f.h

Neřekl bych, že by „ořez od distributora“ mohl být o moc kvalitnější…

Re: Je to na Kick-Ass aneb český Blu-ray trh má co ...

Vložil Pedro_CZ (bez ověření), 13. Listopad 2010 - 0:58

Obrázek uživatele Pedro_CZ

Tak distributor ma k dipozici snad nejaky puvodni master, ne? Preci neveme zamorske BD, orizne jej a pak interpoluje vysledny orez do 1080p a vyda na BD pro CZ trh? :)

Re: Je to na Kick-Ass aneb český Blu-ray trh má co ...

Vložil d.f.h, 13. Listopad 2010 - 15:58

Obrázek uživatele d.f.h

Joho, já už bych se ničemu nedivil! :-)

Re: Je to na Kick-Ass aneb český Blu-ray trh má co ...

Vložil wasill (bez ověření), 19. Listopad 2010 - 15:02

Obrázek uživatele wasill

Taky bych se nedivil. Mám tekhle pár smršencýh DVD a kvalita je pak fakt hnus.

Re: Je to na Kick-Ass aneb český Blu-ray trh má co ...

Vložil Black (bez ověření), 21. Listopad 2010 - 0:51

Obrázek uživatele Black

Tento clanok vystihuje vsetko co si o CZ a SK trhu myslim. Preto kompletne kaslem uz niekolko rokov na CZ a SK trh a vsetky DVD a BD objednavam z UK. Vyde ma to lacnejsie a mam tie najlepsie vybavene verzie :) Vdaka tomu ze viem perfektne po anglicky tak si film uzivam v najkvalitnejsom zvuku DTS-HD MA 7.1. Koli nejakemu podradnemu dabingu ktory kazi cely film sa to za tu nehoraznu cenu neoplati kupovat.

Re: Je to na Kick-Ass aneb český Blu-ray trh má co ...

Vložil th0ca (bez ověření), 11. Leden 2011 - 15:48

Obrázek uživatele th0ca

Tak jsem zjistil, ze stejny problem ma i film Rambo od Magicboxu :( stejne orezany a kostickovany az hamba :( Aspon,ze zvuk nechali original DTS HD MASTER

Re: Je to na Kick-Ass aneb český Blu-ray trh má co ...

Vložil th0ca (bez ověření), 11. Leden 2011 - 16:54

Obrázek uživatele th0ca

Rambo myslim RAMBO 4 Do pekla a zpet.

Re: Je to na Kick-Ass aneb český Blu-ray trh má co ...

Vložil 99gretzky (bez ověření), 18. Leden 2011 - 3:14

Obrázek uživatele 99gretzky

Zdravím,tento článek mě opravdu nas…!!!! A samozdřejmě souhlasím a jak tu bylo napsáno rádoby zlaté české ručičky zk…í na co příjdou!!! Souhlasím že dabing vše kazí a stojí za ho..o ale s ohledem na mého 7 syna musím kupovat BD s dabingem… Ale k mému dotazu,mám už 2 desítky BD,všechny koupené v krámě Bonton nebo přes net. Všechny jsou v 16:9 až na Avatar který je v HD v plým obraze,ale to jsem si pak nemusel kupovat plazmu jak kr..a!!! :-) Ale…momentálně jsem si koupil na Aukru pár filmů,všechny jsou v HD plným obraze,žádný 16:9 a i s dabingem a samozdřějmě DTS-HD!! JAK JE TO MOŽNÉ??? KDE TO TY LIDI KUPUJI PROTOŽE EVIDENTNĚ NĚKDE JINDE A JÁ O TOM NEMÁM ŠAJNU...... Nevíte někdo kde koupit neořezané BD i s dabingem??????????? Příklad KING KONG a MIB mám z Aukra. Díky za odpověď :-)

Re: Je to na Kick-Ass aneb český Blu-ray trh má co ...

Vložil d.f.h, 18. Leden 2011 - 10:38

Obrázek uživatele d.f.h

Sice mám dojem, že máš „maličko“ zmatek v pojmech (viz všechny jsou v HD plným obraze,žádný 16:9 – Full HD je 16:9), ale to nevadí. S jakýmkoliv dotazem se klidně obrať směrem k našemu diskusnímu fóru.

Re: Je to na Kick-Ass aneb český Blu-ray trh má co ...

Vložil 99gretzky (bez ověření), 18. Leden 2011 - 3:20

Obrázek uživatele 99gretzky

Asi tento článek pošlu na adresu MagicBoxu ať se tam ku..a proberou a přestanou vše ku..it!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Deb…é!!!!!!!!!!!!!

Re: Je to na Kick-Ass aneb český Blu-ray trh má co ...

Vložil 99gretzky (bez ověření), 18. Leden 2011 - 16:14

Obrázek uživatele 99gretzky

d.f.h: Tohle jsem měl na mysli,i když je film v HD tak je ořezanej s poměrem stran 16:9!!!! Ani televize ani PS3 stím nic neudělá,maximalně zoom ale to už pak není HD......viz článek.

Pro fanouška vysokého rozlišení a kvalitní prezentace filmů je to předně obraz. Ten je totiž na naší placce prezentovaný s poměrem stran 16:9 (1,78:1), takže v – mezi laiky oblíbeném – „fullscreenu“. Jenže to znamená, že se původní kompozice musela ořezat.

Všude ve zbytku světa je ale na Blu-ray film prezentován s původním poměrem stran 2,40:1, tedy tak, jak byl promítán v kině a jak ho režisér a kameraman zamýšleli. Česká edice na tohle kašle, z obou stran obraz řeže a posílá ho na Blu-ray v 16:9. Výsledek si můžete prohlédnout sami.

Re: Je to na Kick-Ass aneb český Blu-ray trh má co ...

Vložil d.f.h, 18. Leden 2011 - 17:09

Obrázek uživatele d.f.h

No ano, tak v tomhle konkrétním případě ano.

Re: Je to na Kick-Ass aneb český Blu-ray trh má co ...

Vložil 99gretzky (bez ověření), 18. Leden 2011 - 16:17

Obrázek uživatele 99gretzky

Tak jsem včera napsal společnosti MagicBox aby se vyjádřily k tomuto článku,jak to teda vše je,tak jsem zvědavej jestli aspoň odpoví… :-DDD

Re: Je to na Kick-Ass aneb český Blu-ray trh má co ...

Vložil d.f.h, 18. Leden 2011 - 17:09

Obrázek uživatele d.f.h

Neodpoví. Vsadím boty. A to mám podrážky pana doktora Martense fakt rád :-)

Re: Je to na Kick-Ass aneb český Blu-ray trh má co ...

Vložil 99gretzky (bez ověření), 19. Leden 2011 - 2:04

Obrázek uživatele 99gretzky

Zatím nic,ale přišla mi zpětná odpověď o přečtení nějakého šéfa,každopádně jestli se ozvou dám vědět! Ale pochybuji… :-DDD