Oculus chce přijít s vlastním pohybovým ovládáním
Oculus tento měsíc rozesílal finální verzi posledního development kitu helmy na virtuální realitu, a tak je nejvyšší čas, aby se začal starat o to, jak uživatelům umožnit snadný pohyb ve světě virtuální reality. Podle CNETu na tomto problému Oculus aktivně pracuje a prozatimní řešení našel v podobném systému, který hodlá používat Sony se svým Projektem Morpheus.
Ten spočívá v nepřekvapivé kombinaci PlayStation kamery a pohybových senzorů PlayStation Move. Oculus svou kameru již má, a tudíž by musel vyvinout pouze senzory, které by s kamerou elegantně spolupracovaly. Takové řešení by však mělo být pouze provizoriem. Podle všeho totiž Oculus u pohybových ovladačů končit nechce a v ideálním případě by finální verze Oculus Rift měla šlapat na kombinaci helmy a kamery, která by dokázala snímat ničím nevybavenou lidskou ruku a její gesta.
Co se týče finální verze Oculus Rift, o té se stále oficiálně nemluví, neboť je celý projekt již dlouhé měsíce ve fázi testování a možná nás čeká ještě jedna vývojářská verze před masivní komerční výrobou. V září by však měla společnost Oculus uspořádat první velkou konferenci, z níž by mohlo vypadnout hned několik nových informací. Byť bude stěžejní částí programu především snaha o angažování dalších šikovných vývojářů.
Komentáře