Oculus Rift: Development Kit 2 je minulostí, nastupuje prototyp Crescent Bay
Brýle virtuální reality jsem zkoušel na letošním veletrhu IFA a očekávání byla nakonec mnohem větší, než samotný zážitek. Jestli se mi ale něco na přístupu Oculusu líbí, je to snaha dotáhnout technologii do konce ještě před tím, než se vše pošle mezi davy lidí. Po úspěšné testovací verzi Oculus Rift s označením Development Kit 2 tudíž muselo dojít na odhalení prototypu Crescent Bay. Co mění? Vlastně nic. Ale modifikuje a vylepšuje, kde se dá. A to je paráda.
Asi největším vylepšením oproti předchozímu modelu je navýšení počtu snímačů pohybu. Zatímco DK2 snímal pouze z předku brýlí, což i tak vedlo k velmi plynulému a přesnému pohybu. Crescent Bay jede „třistašedesátku“. Ano, snímače jsou tentokrát skutečně všude. Vepředu, na bocích a dokonce i na týlu vaší hlavy, neboť je zde na gumě přidělaná destička s další porcí trackerů. Výsledek je podle dosavadních ohlasů zase o krok dál k plynulému hernímu zážitku a nevidím důvod, proč tomu nevěřit. S podobnou výbavou už zkrátka Oculus musí šlapat jako hodinky.
Dalším výrazným upgradem je implementace sluchátek. To vás samozřejmě do vesmíru neodpálí, ale je rozhodně příjemné, že Oculus konečně zahrnul i interní audio. Byť mohl zvolit sluchátka značně stylovější. Avšak pokud bereme v potaz, že jde stále o prototyp, tak kritizovat design má asi takovou cenu, jako hádat se, která z tuzemských politických stran má zajímavější reklamní kampaň. Brýle jsou prý každopádně zase o něco lehčí, a to i se sluchátky, která sama o sobě nabízí solidní zvukovou reprodukci.
Posledním vylepšením je pak další evoluce herního katalogu. Na tiskové konferenci bylo odhaleno, že Oculus doposud zaznamenal 699 tisíc stažení herních aplikací a do budoucna počítá s využíváním rozhraní, které bylo vytvořeno pro Gear VR od Samsungu, a rovněž s mobilní aplikací, jež by měla být dostupná již brzy. Zajímavé je však i oznámené demo od Epic Games, jež má nabídnout něco jako virtuální Call of Duty.
Komentáře