SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

vydáno 16. 7. 2007 | autor Daniel Felix Hrouzek | sekce Extra HD | téma Přehrávače | 178 komentářů

Tagy: AV Multi Out, AVCHD, BDP-S1E, Blu-ray, DVD, Full HD, H.264, HDMI, herní konzole, NetFront, PlayStation 3, přehrávač, PS3, Sony, USB

Chcete-li držet krok s moderními trendy domácího kina a plánujete výměnu DVD přehrávače za technologii, která vám umožní vychutnat si oblíbený film ve vysokém rozlišení, máte na výběr především mezi Blu-ray a HD DVD. Obě varianty mají své klady i zápory, ale ať už se rozhodnete jakkoliv, čeká vás ještě výběr toho správného přehrávače. Těch zatím naštěstí (nebo bohužel…) není moc, nicméně jejich cena je několikanásobně vyšší než cena dnešních běžných DVD přehrávačů, takže je pečlivý výběr opravdu na místě.

Pokud plánujete koupi Blu-ray přehrávače, jistě dříve nebo později narazíte kromě několika málo „čistokrevných“ stolních přehrávačů značky Sony, Panasonic nebo Samsung také na herní konzoli PlayStation 3 (dále jen PS3), která kromě nejkvalitnějších herních zážitků slibuje také přehrávání Blu-ray filmů. Tomu se ostatně není co divit, když ji má na svědomí právě firma Sony, největší zastánce a propagátor Blu-ray formátu.

Vzhledem k příznivé ceně PS3 (resp. příznivé alespoň ve srovnání s ostatními stolními Blu-ray přehrávači) a také k vysoké přidané hodnotě, kterou konzole bezesporu disponuje, se o její koupi vyplatí uvažovat i v případě, že primárnímu účelu PS3, tedy hraní her, příliš neholdujete. Tento článek by měl přehlednou formou shrnout základní vlastnosti, možnosti, klady a zápory herní konzole PS3 jako Blu-ray přehrávače a nabídnout tak zájemcům o její pořízení co nejvíce dostupných informací.

Sony PlayStation 3

Hardware

SONY PlayStation 3 byla na trh původně uvedena ve dvou variantách, které se mírně lišily jak vybavením, tak samozřejmě i cenou, vzhledem k nezájmu zákazníků o „slabší“ verzi byl ale její prodej zastaven. Následující informace jsou tedy platné pro „silnější“ evropskou verzi konzole:

CPU Cell Broadband Engine
GPU RSX ‚Reality Synthesizer‘
paměť 256 MB XDR RAM (hlavní)
256MB GDDR3 VRAM (grafika)
HDD 2.5" Serial ATA (60GB)
datový vstup / výstup 4 x USB 2.0
čtečka karet Memory Stick / SD / CompactFlash
Blu-ray / DVD / CD jednotka (2× / 8× / 24×, pouze čtení)
komunikace Ethernet (10baseT, 100baseTx, 1000baseT)
IEEE 802.11b/g Wi-Fi
Bluetooth 2.0 (EDR)
AV výstup 1 x HDMI 1.3
1 x AV Multi Out (analog)
1 x TOSLINK (optika)

Zjednodušeně řečeno se vlastně jedná o velmi výkonný vícejádrový počítač, optimalizovaný pro náročné výpočty, práci s multimédii a všechno ostatní, co je potřeba pro prezentaci špičkových her. To samozřejmě nebrání jeho využití k běžným činnostem typu přehrávání videa, hudby, prohlížení fotografií nebo surfování internetem. Standardní periferie (USB, čtečka karet, síťové rozhraní, Bluetooth), zajišťující pohodlné propojení s dalšími zařízeními (počítače, digitální fotoaparáty, MP3 přehrávače…) a nezbytná jednotka pro čtení optických disků dělá z PS3 ideální centrum domácí zábavy, které ve spojení s vestavěným pevným diskem vysoce převyšuje možnosti běžných stolních Blu-ray přehrávačů.

Nejdříve se tedy podívejme, s jakými médii si vlastně poradí.

Podporovaná optická média

  • BD-ROM
  • BD-R
  • BD-RE
  • DVD-ROM
  • DVD-R
  • DVD-RW
  • DVD+R
  • DVD+RW
  • CD-ROM
  • CD-R
  • CD-RW
  • Audio CD
  • Super Audio CD

Jak je vidět, tak lze konzoli bez obav předložit v podstatě jakýkoliv „kotouček“, který doma najdete. Výjimku tvoří pouze disky DVD-RAM a DVD Audio, jejich podpora ovšem patří všeobecně k nejméně rozšířeným.

Na discích bývají uložena data. Hudba, video, obrázky… Jaké formáty PS3 přehraje (případně zobrazí) a jaké ne?

Podporované audio, video a grafické formáty / kodeky

Video

  • MPEG-1
  • MPEG-2 (PS, TS)
  • H.264/MPEG-4 AVC
  • MPEG-4 SP
  • MJPEG (Motion JPEG)
  • AVCHD

Audio

  • ATRAC (.oma .msa .aa3)
  • AAC (.3gp .mp4)
  • MP3 (.mp3)
  • WAV (.wav)
  • WMA (.wma)

Grafika

  • JPEG
  • GIF
  • PNG
  • TIFF
  • BMP

Přehlídka je to jistě slušná. Někoho možná rozladí nemožnost přehrávání oblíbených DivX/XviD filmů, nicméně v případě přístroje takových parametrů a zejména takového určení je to celkem logické a odůvodnitelné.

Přehrávat tedy máme co i z čeho, teď ještě na čem? Předpokladem pro plné využití PS3 jako Blu-ray přehrávače je samozřejmě HD-ready či ještě lépe full-HD televizor nebo projektor, ideálně ve spojení s patřičně vybaveným AV receiverem. Jaké jsou tedy možnosti propojení?

AV výstupy podrobně

HDMI 1.3

Standardizované rozhraní pro přenos digitálního dekomprimovaného obrazového a zvukového signálu je jednoznačně nejlepší volbou, protože z PS3 dostane obraz i zvuk v té nejvyšší možné kvalitě. Při použití HDMI budeme mít pro přehrávání (nejen) Blu-ray disků k dispozici následující arzenál:

  • výstupní obraz v rozlišení 480i, 480p, 720p, 1080i nebo 1080p, vše na 60 Hz, 1080p také na 24 Hz
    • je možný upscaling, tedy přepočítání zdrojového obrazu např. z klasického DVD na vyšší rozlišení, které na HD televizoru vypadá lépe
    • je možný downscaling, tedy přepočítání zdrojového obrazu z rozlišení 1080p nebo 1080i na 720p, což je vhodné pro „slabší“ televizory
  • Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD a DTS lze dekódovat a převést na bezeztrátový PCM signál v rozsahu 2 kanály/44.1 kHz až 7.1/192 kHz
  • Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS, DTS-HD Master Audio a PCM lze poslat ven jako bitstream

HDMI kabel není součástí standardního balení konzole a je potřeba ho dokoupit zvlášť.

AV Multi Out

Jedná se o proprietární konektor „made by SONY“, pro který jsou určeny celkem tři varianty kabelu pro analogový AV výstup:

  • kompozitní video + stereo audio (tento kabel je ve standardní výbavě)
  • S-Video + stereo audio (lze dokoupit)
  • komponentní video (lze dokoupit)

Při použití tohoto způsobu propojení má výstupní obraz rozlišení 480i a zvuk je pouze stereo.

TOSLINK

Toto klasické optické rozhraní lze použít pouze pro přenos zvuku.

  • Dolby Digital, Dolby Digital Plus, DTS, AAC, PCM (2kanály 44.1/48 kHz) bitstream

Nutno podotknout, že konzole PS3 je vzhledem ke své architektuře (de facto „obyčejný“ počítač) schopna podporovat prakticky libovolné množství audio i video kodeků, o přidávání nových vlastností ani nemluvě – prostřednictvím upgrade firmware přibyl v posledních verzích například zmiňovaný upscaling a downscaling obrazu, možnost výstupu 1080p/24 Hz, podpora RGB Full Range, Y Pb/Cb Pr/Cr Super White a další nezanedbatelná vylepšení, o kterých si většina běžných stolních přehrávačů může nechat zdát až do příchodu dalšího modelu. Seznam vlastností v tomto článku tedy rozhodně není konečný.

Běžného zájemce o jakýkoliv přehrávač nicméně zajímá především jediné – jak se „to“ chová? Jaký je obraz, jaký zvuk? Co se stane, když přehrávač zapnu, co když ho chci vypnout? Čili:

Celkový dojem

PS3 je bez diskuse velmi rychlá. Od zapnutí konzole s vloženým Blu-ray diskem uplyne do spuštění filmu méně než deset sekund (v případě 50 GB disku), což je v porovnání s ostatními přehrávači přímo neuvěřitelné. Rychlá je i navigace po kapitolách filmu a případný přechod mezi vrstvami disku je nepostřehnutelný. Zrychlený posun filmu je možný čtyřmi rychlostmi: 1.5×, 10×, 30× a 120×.

SONY PlayStation 3 - dálkové ovládání

Ovládání – PS3 se v základní výbavě dodává s herním ovladačem SIXAXIS, což je modifikovaný legendární DualShock 2 z PlayStation 2. Je ale bezdrátový, ke spojení s konzolí totiž využívá Bluetooh, což je pro hráče určitě pohodlné… Nicméně k ovládání multimediálního přehrávače není SIXAXIS příliš vhodná volba, už kvůli nutnosti držet ho oběma rukama.

Sony naštěstí nabízí klasicky tvarované dálkové ovládání, samozřejmě za příplatek. Nicméně i toto ovládání fuguje za pomoci Bluetooth a tím pádem je jasné, že na PS3 je univerzální infračervený ovladač, který jste pečlivě naučili všechnu domácí elektroniku, prostě krátký.

Kapitolou samou pro sebe je systém ovládacích „menu“, který PS3 používá. Cross media bar (zkráceně XMB) se sice objevil už před lety a v poslední době hlavně na kapesní konzoli PlayStation Portable a u nejvyšších modelů televizorů Sony, pro věci neznalého jedince může být ale první pokus o ovládnutí PS3 celkem frustrující – celé je to ovšem velmi efektní. Video zde

Obraz je podle několika nezávislých zdrojů špičkový, dokonce i ve srovnání s vlajkovou lodí firmy Sony – stolním Blu-ray přehrávačem BDP-S1E – a totéž se dá říct i o zvuku. Výsledný dojem je sice samozřejmě přímo úměrný zvukové aparatuře, použitému televizoru / projektoru i kvalitě transferu přehrávaného Blu-ray filmu, nicméně PS3 se snaží odvádět tu nejlepší práci a daří se jí to.

Takzvané interaktivní menu, které Blu-ray disky nabízejí, se zobrazuje bez problémů a práce s ním je plynulá a rychlá. Další interaktivní funkce včetně stahování bonusového obsahu z internetu zatím není možné vyzkoušet, protože dosud neexistuje filmový titul, který by takové možnosti nabízel. Vzhledem k velmi snadné možnosti přidávání nových funkcí bude ale PS3 určitě mezi prvními přehrávači, které se podporou těchto pro diváka atraktivních funkcí budou moct pochlubit.

Napájecí zdroj konzole je umístěn přímo uvnitř. Odběr PS3 dosahuje maxima cca 190 W při hraní her, přehrávání Blu-ray filmu nebo další běžná práce na konzoli (internet, hudba, fotografie atd.) si vezme mezi 160 – 180 W, což je celkem dost.

Drobnou pihou na kráse tak může být snad jen o něco větší hlučnost, než je u audio / video komponent obvyklé. PS3 je – jak už tu bylo několikrát řečeno – počítač s velmi výkonným procesorem a ten je potřeba dostatečně chladit. Použitý větrák je sice místy k zaslechnutí, hlavně při větší zátěži přístroje, rozhodně to ale není nic, co by vás rušilo při sledování filmu, a to ani v případě tichých scén! Je prostě jen potřeba počítat s tím, že PS3 není rozhodně bezhlučný přístroj.

Teď už tedy víme, co všechno můžeme od PS3 jako Blu-ray, případně multimediálního přehrávače očekávat. A nebo ne…?

Něco navíc

Že PS3 není jen tak nějaký obyčejný přehrávač, to bylo naznačeno už na začátku. Má několik zvláštností, které vyplývají z primárního určení přístroje jakožto herní konzole, ale také několik příjemných zajímavostí. Nic z toho sice moc nesouvisí s naším původním plánem pustit si Blu-ray film, ale když už máme PS3 doma…

Webový prohlížeč

Číst si aktuální novinky, e-maily nebo články oblíbeného autora na obrazovce televizoru? Proč ne! PS3 obsahuje webový prohlížeč NetFront, který s přehledem zvládne nejen běžné surfování, ale třeba i přehrávání videa z YouTube. Video zde

Webový prohlížeč je slušně použitelný už při rozlišení HD-ready televizorů, na full-HD obrazovkách je situace samozřejmě ještě daleko lepší.

Grabování CD

Pokud do PS3 vložíte klasické audio CD, nabídne vám jeho uložení na pevný disk v různých formátech s různým bitrate a ještě se pokusí doplnit do souborů názvy skladeb. Video zde

PlayStation 3 Home

Interaktivní „domov“ pro každého majitele PS3, spojující všechny navzájem ve špičkové grafice v reálném čase pomocí internetu – prostě Second Life na druhou a zdarma. Video zde

Hry

No ano. Přes všechno, co bylo v tomto článku napsáno o PS3 jako Blu-ray a multimediálním přehrávači, se této výjimečné konzoli nedá upřít její základní poslání a to, v čem je nejlepší: nabízí takové herní zážitky, o jakých se vám ani nesnilo. Video zde

A to se samozřejmě počítá.

Závěr?

Zde bude nejlepší tento pokus o shrnutí multimediálních vlastností konzole SONY PlayStation 3 ukončit a nechat prostor na reakce pod článkem, případně v diskusním fóru. Pokud v přehledu něco postrádáte, objevili jste faktickou chybu nebo něčemu nerozumíte, neváhejte se zeptat. Pokud to bude v mých silách, budu se snažit odpovědět a pokud ne, snad dáme něco dohromady společně.

Do polemiky „koupit či nekoupit“ se nejraději pustím s majitelem nějakého jiného Blu-ray přehrávače, než je PS3. Ať dokáže, že právě ten jeho je nejlepší!

Uložte si: Pošlete dál:

Nejnovější články

Kamery do bytu přinesou maximální přehled o vaší domácnosti

Kamery do bytu přinesou maximální přehled o vaší domácnosti

Chcete vědět, co se děje u vás doma, když tam právě …

Testovací novinka

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit …

Homepage »

Další Extra HD

Komentáře

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil VANDIT (bez ověření), 23. Srpen 2007 - 21:12

Obrázek uživatele VANDIT

http://kokin.eu/sxrd2/

zprovozneni bylo absolutne bez problemu. Pripojil jsem HDMI kabel, nejdriv i klasicky scart, nastavil v menu HDMI vystup, automatiku na rozliseni. Dnes jsem upgradoval na 1.90 (mel jsem 1.50) a jeste nastavil upscale na full. a vsechno jede bez nejmensiho problemu…

Sousedi zatim nic a ani nic asi nebudou, pac barak ma silny zdi. Ale zatim jsem nemel cas zapojit receiver (stehuju se) a sound zpet (mam klasicky receiver bez HDMI, ale pres optiku do toho jde Dolby digital 5.1 a mazec..

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil Barva (bez ověření), 4. Říjen 2007 - 10:28

Obrázek uživatele Barva

Zdar.Nekoho takoveho jako jsi ty uz delsi dobu shanim.Jde mi o jedno:Psal si ze sis obednaval film 300 a Pirati z Karibiku a moc by mne zajimalo(jelikoz se tyto tituly u nas nedaji sehnat)maji Ceskou podporu.Vim ze filmy ktere u nas vysli tak podporu maji(jiz jsem si nektere objednaval)ale o jinych filmech jako napr.300 Apocalypto ci Shooter to nevim a bojim se je objednat.Tyto informace uz shanim dlouho a nikdo mi neni schopen poradit.Dik za odpoved.

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil Pepr (bez ověření), 25. Srpen 2007 - 17:53

Obrázek uživatele Pepr

Tak jsem se rozhoupal a koupil. Mimo jiné mne k tomu vedly i údaje z tohoto článku a fóra. Je to skutečně nadupaná mašinka a AVCHD přehrává bez problémů jako břitva. Jedna moucha se mi však vyskytla. Výdaj s PS3 s AVCHD kamerou prozatím odsunul koupi TV. Hraji tedy na SONY KV-32FQ. To je jeden z posledních CRT wide modelů co se vyráběli. Připojení jsem dokoupi kabel SVHS. V obraze je však plovoucí pruh – tzv. duch, či jak to nazvat. Pomalu putuje dolu a nahoru a občas i ustřelí do stran obraz (jako vlnka). Nastavení mám správné video outputs – composite/S video – 16:9 – resolution standard (Pal). Tak nevím. U žádného jiného připojení to není,DVD Přehrávač, dig. tuner ani přímé analog vysílání.

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil d.f.h, 25. Srpen 2007 - 18:13

Obrázek uživatele d.f.h

Vsadím se, že pomůže odpojit televizní anténu. Přesně to samé (putující horizontální pruh) jsem měl kdysi na obrazu z DVD přehrávače, kabelovka + nekvalitní SCART kabel = nějaká zemní smyčka, nevím přesně. Odpojit při přehrávání kabelovku pomohlo, pak jsem si koupil SCART kabel za tisícovku a odpojovat už jsem nic nemusel :-). Vyzkoušejte a dejte vědět.

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil Pepr (bez ověření), 25. Srpen 2007 - 18:38

Obrázek uživatele Pepr

Díky moc. Pomohlo to a obraz je perfektní. Je to rada tipu přendání si drobných z levé kapsy do pravé ve filmu Tin Cup, ale ty jsou vždy nejlepší a kvůli nim miluju diskusní fóra. Ten kabel je origoš k PS3 a lepší asi neseženu. Holt až nová TV.

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil d.f.h, 25. Srpen 2007 - 19:04

Obrázek uživatele d.f.h

Jsem rád, že to pomohlo. No, a je o dalšího spokojeného uživatele PS3 víc, jen tak dál! :-)

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil Pepr (bez ověření), 26. Srpen 2007 - 20:27

Obrázek uživatele Pepr

Jelikož jaem již PS3 koupil doplňuji odpověď na vlastní otázku. Video na disk lze ukládat bez mezivypálení v plném AVCHD. Vyzkoušeno.

SONY PS3 a LCD monitor

Vložil DEW (bez ověření), 26. Září 2007 - 23:29

Obrázek uživatele DEW

Přemýšlím také o koupi Blue-Ray, na přehrávání FILMŮ. Pokud bych chtěl přehrávat v PC, musel bych upgradovat na VISTY a novou Graf. kartu (a samozřejmě si koupit B-R mechaniku). Ale mám „jen“ LCD Monitor Samsunk SyncMaster 214T (21palců 4:3), který umí maximálně (a nativně) 1600×1200. Připojit by to šlo přes DVI-D, který monitor má, ale musel bych použít kabel HDMI > DVI. A to mě právě zajímá:

Budu moci sledovat takto filmy v plném rozlišení? Nebo se to automaticky schodí do těch 480, protože z monitoru větší rozlišení nevytáhnu. Už jste to někdo takto zkoušel? Diky za odpověď.

Re: SONY PS3 a LCD monitor

Vložil DEW (bez ověření), 27. Září 2007 - 15:37

Obrázek uživatele DEW

Tak jsem se zeptal přímo výrobce a moc mě nepotěšil:


Nebudete se muset divat na 480p, 720p by se Vam melo urcite zobrazit.


Podle toho co píšou o 720 a 1080 na Wikipedii je to ale pořád velká ztráta a asi od koupi PS3 či jiných Blue-Ray přehrávačů prozatím upustím. Protože bych si asi pak musel koupit i zobrazovací zařízení co umí (minimálně) 1920×1080.

Re: SONY PS3 a LCD monitor

Vložil d.f.h, 27. Září 2007 - 16:12

Obrázek uživatele d.f.h

S tím souhlasím – když HD, tak jedině full.

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil pepr (bez ověření), 3. Říjen 2007 - 14:09

Obrázek uživatele pepr

Stále dumám nad jednou věcí. Frekvence zobrazování je dána napětím v zásuvce a proto v US a Japonsku NTFs s frekvencí 60 Hz a v evropě Pal 50Hz. Tomu odpovídá i veškeré vybavení – u nás používané TV 50Hz či 100Hz, kamery jedou na 50 snímcích, dvd taky a pod. PS3 ale jede, jak jsem se zde dočetl na 60 Hz (zřejmě tedy jap. bez úpravy pro evropu, která na hry stačí). Jak tedy funguje se zařízeními na 50 Hz, které jsou standartem pro evropu? Zejména u kamer (bavíme se zde o PS coby přehrávači videa) to by mohlo znamenat velkou nevýhodu, jelikož každé další enkódování znaméná výraznou ztrátu kvality.

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil d.f.h, 3. Říjen 2007 - 14:36

Obrázek uživatele d.f.h

Já tedy v těchto věcech nejsem příliš kovaný, ale odpovím si otázkou: jakpak je to v této souvislosti s Blu-ray filmy, které jsou zaznamenány s 24 snímky za sekundu? Přehrávačům, které umí video výstup 1080p/24 (PS3 mezi ně patří) je myslím frekvence v síti tak nějak fuk, řekl bych…

Ale třeba mě jako obvykle někdo opraví. :-)

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil pepr (bez ověření), 3. Říjen 2007 - 14:58

Obrázek uživatele pepr

Osobně to také moc nechápu a proto se ptám zda nám někdo neodpoví. Jak jsem shora uvedl já si PS3 koupil hlavně kvůli přehrávání filmů. Jednak blu-ray, kde je vše OK. Ale nutno si přiznat i DVD, kterých mám většinu a určitě je jen tak nevyhodím a zcela určitě ne všechny nahradí v budoucnu BR (zde již frekvence hraje roli). A,a to zejména pro vlastní nahrávky pořízené Sony HDV kamerou. Zde už myslím to vliv má a i pohledově u avchd obraz nepříjemně bliká, což bude zřejmě způsobeno tou frekvencí. Jinak obraz je jako břitva a přiznejme si PS3 je zatím jediná mašinka, která umí tento formát přehrávat po uložení na vlastní HD, což je obrovská úleva. Po výměně HD za větší již veškerou vlastní tvorbu hodlám mít k dispozici pouze takto.

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil KISS (bez ověření), 4. Říjen 2007 - 10:38

Obrázek uživatele KISS

Poradi mi nekdo?Kdyz si necham ze zahranici poslat Blu-ray filmy ktere u nas nevysli budou mit Ceskou podporu?Urcite s tim ma nekdo z vas zkusenost.Ci ano uvedte o jake tituly se jedna.Dik.

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil d.f.h, 4. Říjen 2007 - 11:01

Obrázek uživatele d.f.h

Vždycky je nejlepší zeptat se přímo na konkrétním e-shopu, jinak je to střílení od boku. Troufám si ale tvrdit, že s českou podporou se dá (zatím) počítat pouze u malé části titulů Sony Pictures.

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil Barva (bez ověření), 4. Říjen 2007 - 12:44

Obrázek uživatele Barva

Dne 23.srpna se vlozil do teto diskuse Vandit a timto bych se na nej chtel obratit s dotazem tykajiciho se Blu-ray disku.Psal si tady ze sis objednaval ze zahranici nejake filmy.Konkretne jsi psal ze se jednalo o tituly 300 Bitva u Thermopyl a Pirati z Karibuku a jelikoz mne tato tematika velice zajima tak bych se te chtel zeptat zda tyto disky maji Ceskou podporu.Popripade jestli jsi obednaval nejake jine tituly tak prosim take o informace.Predem dik.

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil ales (bez ověření), 13. Říjen 2007 - 11:09

Obrázek uživatele ales

Dotaz trochu mimo: Lze k PS3 pripojit soucasne dve zobrazovaci zarizeni? Nelibi se mi predstava, ze pokud bych PS pouzival pouze jako audio prehravac, musel bych pokazde zapinat tv, monitor ci projektor. Resenim by mohl byt maly tft monitor, slouzici jen k pristupu do menu konzole…

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil d.f.h, 13. Říjen 2007 - 12:04

Obrázek uživatele d.f.h

Pokud připojíte každé zařízení přes jiné rozhraní, tedy například televizor přes HDMI a něco jiného pes S-Video, tak bych v tom něviděl problém. Třeba to někdo potvrdí z vlastní praxe.

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil ales (bez ověření), 13. Říjen 2007 - 13:23

Obrázek uživatele ales

Ano, take si to myslim, i kdyz idealni reseni by samozrejme byl nejaky jednoduchy lcd diplej primo na pristroji. Jeste se zeptam: z toho, co jsem vycetl, plyne, ze PS je regionalne kodovana pro standardni DVD. Mam jich vetsinu z R1, takze me docela zajima, jestli je na obzoru nejaky zpusob jejiho odblokovani.

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil d.f.h, 13. Říjen 2007 - 13:45

Obrázek uživatele d.f.h

Pokud si dobře vzpomínám, tak PS3 je „region free“ pouze co se týče her (na DVD i BD), ne filmů a s odblokováním je to zatím špatné. Osobně mě to netrápí, na DVD a DivX/XviD (klidně se k tomu přiznám :-)) mám totiž postarší Sigmatek, kterému regiony nic neříkají a přehraje i hadr na podlahu, pokud bude kulatý… Na druhou stranu chápu, že čím méně zařízení (a ovladačů a kabeláže atd.), tím lépe.

No, můžeme jen doufat a především čekat.

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil Blackbird (bez ověření), 6. Listopad 2007 - 0:40

Obrázek uživatele Blackbird

Mysím, že to nefunguje. Resp. je možné si vybrat výstup HDMI nebo analog, nikoliv oboje najednou. Taky mě to trápí, protože to mám připojené k projektoru a když se potřebuji jen na něco kouknout, tak musím žhavit projektor.

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil d.f.h, 6. Listopad 2007 - 8:22

Obrázek uživatele d.f.h

Já jsem také nemyslel, že by to šlo najednou. Příklad: máte projektor a klasickou TV. PS3 máte nastavenou na výstup do TV, když si chcete udělat kvalitní filmový zážitek, přepnete se na výstup do projektoru, mrknete na film a po skončení se zase přepnete na TV. Opravdu nevím, mám jenom jedno :-), ale vážně mi přijde, že v tomhle by neměl být problém.

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil Ales (bez ověření), 7. Listopad 2007 - 9:17

Obrázek uživatele Ales

Ja jsem samozrejme myslel najednou :-) Uz jsem to ale take zjistil, protoze jsem mezitim PS3 poridil. Prepinani vystupu je otrava. Clovek musi navic zapnout obe zobrazovaci jednotky soucasne, protoze pri prepnuti vystupu mu jedna zhasne. Momentalne me ale nejvic zajima moznost prehravani DVD videa z disku PS3 nebo z nejakeho vnejsiho umisteni, protoze regionalni kodovani znemoznuje prime prehravani R1 disku. Vysledky svych experimentu zde mohu dat k dispozici.

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil wishmasterX (bez ověření), 19. Říjen 2007 - 15:21

Obrázek uživatele wishmasterX

Já bych se pokusil o ještě jeden dotaz, který jsem zatím na netu nikde nenašel … A to je, jak se „chová“ PS3 jako přehrávač CD, vzhledem k tomu logu SACD usuzuju, že dobře, ale nemám možnost to zkusit … Je mi jasné, že nemohu očekávat výsledky jako z přehrávačů řady ES popř. ELITE od Pioneer, ale přece jen, našlo by se s rovnání s některou kategorií ? Doma mám momentálně Denon 1550 AR a zas takový zázrak to není a pokud by PS3 nahradila tento přístroj, byla by to hezká sestava společně s gramo Sony ES a mým lampovým zesíkem … Děkuji za veškeré postřehy … Pokud jde Audio CD zapnout z D.O. normálně tlačítkem Play, tak bych ten display oželel …

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil Anonym (bez ověření), 5. Listopad 2007 - 1:07

Obrázek uživatele Anonym

Velmi vážně uvažuju o koupi PS3. Považuji tuto mašinku za nejlepší na světě. (Nyní mám PS2) Osobně bych ho rád koupil zejména kvůli hrám, filmům a obecně multimediím.

Nikde jsem pořádně nevyčetl kolika jádrový má PS3 procesor? a jeho paměť mi dle údajů přijde menší než u Xbox360 (porovnávám zejména s ním). Co jsem vyčetl u Xbox360 je, že na HD umí ukládat věci pouze z Xbox live – tedy dle všeho nelze jako u PS3 stahovat na HD obsah z externích zařízení a dále s ním pracovat dle libosti, což mě u Xbox 360 hodně zklamalo.

Protože se stále ještě rozhoduju a do 14. dnů bych do toho chtěl jít, dá se nějak PS3 od Xbox360 objektivně porovnat? Co je lepší? :o)))))))))

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil d.f.h, 5. Listopad 2007 - 13:31

Obrázek uživatele d.f.h

S procesorem u PS3 se to má tak: jedná se o architekturu Cell, procesor má celkem osm jader (každé na 3,2 GHz), k dispozici jich ale je jenom šest. Sedmé jádro běží ve vyhrazeném režimu pro účely OS a bezpečnostní funkce, osmé jádro je nefunkční. Počítá se totiž s tím, že se při výrobě jedno jádro nepovede, resp. se tím zvyšuje výrobní výtěžnost (production yield).

Operační paměť a podobné věci nejsou z mého pohledu příliš podstatné. Jsem silně Sony pozitivní :-) a jako spokojený majitel PS2 si v obýváku Xbox 360 prostě představit nedokážu. Objektivní porovnání tím pádem ale určitě nedokážu nabídnout.

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil Anonym (bez ověření), 5. Listopad 2007 - 15:43

Obrázek uživatele Anonym

V pohodě, i tak díky za velmi profesionální vysvětlení, věřím že je PS3 navržena tak,aby se svými HW parametry zvádla nadčasově vše co je zapotřebí:-) Půjdu do PS3.

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil Anonym (bez ověření), 7. Listopad 2007 - 0:10

Obrázek uživatele Anonym

chci se zeptat jestli ps3 přehraje bd-java

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil wishmasterX (bez ověření), 7. Listopad 2007 - 4:10

Obrázek uživatele wishmasterX

Vylepšené funkce pro BD video bude řešit nový firmware 2.0 jako je PiP a podobně s BD Java by taky neměl být žádný problém? A proč polemizovat nad výběrem mezi xbox 360 a PS3? Na idnes je konkrétní srovnání … Xbox 360 navíc s externí HD DVD mechanikou vyjde dráž než PS3 a je to k přístroji další „krabice“ kdežto PS3 má „all in one“ Navíc podpora HD DVD nevypadá zatím v Evropě moc slibně a pokud nechcete mít doma malý vrtulník, tak si Xbox nekupujte, protože hlučnost 48dB mi nepřijde jako slušné zařízení pro HD projekci, a ještě k tomu ten ehterní zdroj nebo spíš cihla … Na disk Xboxu nejde uložit téměř nic, žádná čtečka karet, menší počet USB, navíc ten dálkový ovladač k PS3 pro ovládání BD filmů je opravdu na úrovni a ještě máte možnost přehrávat i SACD … (mluvím o 60GB verzi, 40GB je "osekaná a to dost). Je toho víc, ale to podstatné jsem doufám řekl, a poslední věc, HDMI má jen poslední model Xboxu a navíc jen verzi 1.2. takže na nějaký trueHD a PCM 7.1 můžete ihned zapomenout, Xbox-360 je opravdů vhodný jen jako konzole a ještě k tomu hrozně hlučná a poruchová …

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil Anonym (bez ověření), 8. Listopad 2007 - 21:56

Obrázek uživatele Anonym

Tak jsem vše tu přečetl. Dnes jsem zakoupil tento „zázrak“ a asi jsem to neměl dělat. Zapojil jsem projektor přes HDMI a zvuk jsem do receivru chtěl hnát optikou. Pak jsem se dočetl, že to nelze! Lépe řečeno, že optika jde pouze s analogovým videem… Tak k čemu to tam je, to mám dát dalších 10 táců za receiver s HDMI ? To vědět dopředu, tak jsem 14 tisíc teda nedal…

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil Anonym (bez ověření), 9. Listopad 2007 - 0:36

Obrázek uživatele Anonym

Omlouvám se, je to jen špatně napsané v návodu. Funguje to !

HDTV bez HDCP

Vložil Anonym (bez ověření), 15. Listopad 2007 - 16:31

Obrázek uživatele Anonym

Nevěděl by někdo, jak vyřešit situaci když mám PS3 připojenou k projekční HD televizi schopné 1080i (přes komponentní kabel, HDMI vstup není), ale neboť televize nemá HDCP tak mi všechno jede jen na standardní rozlišení. Díky.

Re: HDTV bez HDCP

Vložil d.f.h, 15. Listopad 2007 - 17:49

Obrázek uživatele d.f.h

Rád bych se mýlil, ale mám takový dojem, že kde není HDCP, tam ani smrt nebere… :-/

Re: HDTV bez HDCP

Vložil Anonym (bez ověření), 15. Listopad 2007 - 18:57

Obrázek uživatele Anonym

Zkuste se podivat na adaptery HD Fury nebo XCM 1080p, treba by vam mohly pomoci. Vlastni zkusenost s nimi ale nemam.

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil Anonym (bez ověření), 20. Listopad 2007 - 0:36

Obrázek uživatele Anonym

Chci se zepta o co všechno!!! je 40 GB verze osekaná, když pomineme že má jenom 2 USB vstupy a nemá čtečku paměťových karet? Právě se rozhoduju jestli si mám koupit ps3 nebo ne, s televizí by neměl být problém, když si koupím ps3 tak televize pak bude ve full HD.

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil d.f.h, 20. Listopad 2007 - 0:49

Obrázek uživatele d.f.h

Především si neporadí s PS2 hrami a neměla by tolik topit.

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil busines (bez ověření), 20. Listopad 2007 - 13:23

Obrázek uživatele busines

PS3 40G-nema ctecku karet,jen 2 usb,neprehraje ps2 hry a jak bylo receno,ma 40 gigovy disk-Ten lze bez problemu vyndat a dokoupit treba 160G!Zaroven je tato verze mensi,vyrabena 65nm technologii,tim padem mene hreje (pozor NEPREHRIVA se),a spotreba je o cc 60W nizsi.Osobne jsem sel do PS3,protoze kvalitou je oprot konkurenci nekde jinde.Poruchovost v Severni A.-PS3-pod 1%, X-BOX-33%!! X-box je lacinejsi,a kvalita zpracovani ale tomu odpovida.Konzole od Sony ma daleko lepsi vyhlidky do budoucna.At uz vykonnostni ci diky pritomnosti interni blu ray mechaniky.Az prijde (nejen) Killzone 2 ,tak vsichni padnem na zadek.At uz z toho co uvidime nebo co uslysime (zvuk 7.1).

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil Anonym (bez ověření), 20. Listopad 2007 - 19:07

Obrázek uživatele Anonym

jde připojit bezdrátově na ps3 40GB verzu 4 ovladač?

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil busines (bez ověření), 21. Listopad 2007 - 9:39

Obrázek uživatele busines

ano,bez problemu.Ovladace nesouvisi s poctem USB vystupu.Fungujou pres bloothu.Jen nebudes moct nabijet vsechny ctyri ovladace naraz.Muzes pouze dva a pak vymenit za dalsi dva.Byt tebou pockal bych s kupovanim dalsich ovladacu na pristi rok.Pocitam unor brezen,mel by totiz vyjit Dualshock 3,ktery bude obsahovat vibrace.

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil d.f.h, 21. Listopad 2007 - 10:15

Obrázek uživatele d.f.h

Správně, DualShock 3 je už k dispozici v Japonsku, Evropa a Amerika přijde na řadu zjara příští rok.

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil busines (bez ověření), 21. Listopad 2007 - 11:22

Obrázek uživatele busines

tak,me napada.Mam pocit,ze muze byt zapojenych az 6 ovladacu na jedny konzoli.Zatim neni hra,co by to podporocala v singlplayeru.Presne nevim,jak je to reseny.Tahle informace je z oficialniho playstation magazinu,z cisla tesne pred vydanim PS3 v Evrope.Jinak Dualshock 3 je jasna koupe.:-)Chtel bych se zeptat jestli nemate informace bude-li krome Bontonu vydavat filmy na Blu ray jeste nekdo?Ve svete by se to melo tykat Warneru a mozna prejde na tenhle format i Universal.

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil d.f.h, 21. Listopad 2007 - 12:01

Obrázek uživatele d.f.h

Ohledně Blu-ray filmů od jiných tuzemských distributorů mám potvrzeno, že letos kromě Bontonu nikdo a příští rok se uvidí podle všeobecného zájmu o HD technologie. Zatím se neprodává moc ani přehrávačů, ani filmů a každý distributor si dobře zváží, jestli má na trh přijít s něčím, co vlastně „nikdo nechce“.

Stejně si ale myslím, že vzhledem k ceně jsou a do budoucna i budou nejlepším zdrojem HD filmů zahraniční e-shopy. Je to sice smutné, ale je to tak. Například Amazon měl výtečnou nabídku 1+1 Blu-ray zdarma, teď má u některých titulů až 50 % slevy a ono to opravdu i s poštovným vyjde levněji, než disky u nás.

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil busines (bez ověření), 21. Listopad 2007 - 12:40

Obrázek uživatele busines

jeste otazka,ted jsem byl na strankach www.boxofficemojo.com a zjistil,ze ma vyjit Hairspray na blu ray.Na tom neni nic divneho,kdyby to nebylo od New line.Do tehle chvile jsem myslel,ze vydava filmy jen na Hddvd.To bysme se mohli dockat Pana prstenu v budoucnu.Co se tyka zajmu,tak skutecnost je takova,ze lidi nevi kdo vyhraje,tak cekaji a cena neni optimalni.Obednaval jsem z Amazonu,prislo mi potvrzeni,ze mezi 3.a 19 .10. to prijde…a nic.

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil d.f.h, 21. Listopad 2007 - 13:13

Obrázek uživatele d.f.h

Ano, film Hairspray vyšel tento týden. New Line Cinema už na Blu-ray něco vydala a bude vydávat dál (viz zde), zejména na Pan's Labyrinth se celkem těším a myslím, že Pán prstenů vyjde stoprocentně.

Amazon má teď docela nával, já něco objednával včera a tvrdí mi, že mi zásilka přijde až po Vánocích :-(, ale to se nedá nic dělat.

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil busines (bez ověření), 21. Listopad 2007 - 14:03

Obrázek uživatele busines

Labyrinth by byl asi jedinej film.Zda se mi,ze New line otukava trh blu ray.Kdyby Toshiba a MS neuplatili Paramount,tak si myslim,ze by bylo jasno.Zacina se jim to pomalu vracet viz financni vysledky Beowulfa.Ty jsou tragicke.Ani Bee movie neni vyhra.Film,co bych bral,tak Blizka setkani tretiho druhu.Stahl jsem si trailer v HD pres playstation store…hm,snad nekdy.Jinak diky za tyhle stranky,clovek se dozvi neco noveho.P.S.Asi jste slysel,ze Sony chce v budoucnu distribuovat filmy pres store.Vse propojene do sluzby Home.

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil d.f.h, 21. Listopad 2007 - 14:17

Obrázek uživatele d.f.h

Osobně sice věřím v přetrvání obou formátů vedle sebe, ale Blu-ray je mi přece jen sympatičtější – právě kvůli onomu „úplatku“ na straně HD DVD, jak říkáte. U nás je navíc celkem problém s HD DVD přehrávači, takže jako na smilování čekám na nějaký opravdu použitelný duální, do něj pak půjdu za jakoukoliv cenu. Matrix na HD DVD mě přesvědčil :-).

No a jinak Sony vyloženě vkládá do Home velké naděje a já jim fandím… Nejsem ale příznivcem tohoto typu distribuce digitálního obsahu. Faktem ale je, že to tímhle směrem směřuje už dlouho, takže ono se toho může stát ještě spousta a na nějaké plastové „placičky“ si za pár let nikdo ani nevzpomene.

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil busines (bez ověření), 21. Listopad 2007 - 14:37

Obrázek uživatele busines

Matrix by mel vyjit i na blu ray.Jediny film,co me stve,tak Transfofmers.O duvod vic,proc nemam rad MS a spol.Vse si jen kupuje a podplaci.Jako hra Halo3.„Naprosty prumer,ale od MS sem dostal pred rokem uplne novou LCD,ted mi poslali peknej bagl i s ‚helmou na motorku‘ za 800$,tak tomu dam desitku“,tohle si rekl asi kazdy,kdo recenzoval tuhle hru.Doufam,ze tvrde narazi.Jinak PS3 uz konecne bude podporovat DiVix…konecne.Na Home se tesim.Ty moznosti jsou neuveritelny.

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil Anonym (bez ověření), 22. Listopad 2007 - 17:04

Obrázek uživatele Anonym

Zvládla by ps3 přehrát blu-ray o čtyřech vrstvách (100 GB blu-ray)?

Re: SONY PlayStation 3 jako Blu-ray přehrávač

Vložil d.f.h, 22. Listopad 2007 - 17:21

Obrázek uživatele d.f.h

To zatím nikdo neví. Pokud ale bude pro schopnost práce se čtyřvrstvými Blu-ray disky stačit v případě PS3 nový firmware, bude pak zřejmě stejným způsobem možné „naučit“ tato média i ostatní přehrávače. Pokud ne, tak se nebude chytat žádný z nich.

Dovoz PS3 z USA

Vložil Martin (bez ověření), 22. Listopad 2007 - 19:14

Obrázek uživatele Martin

Chystam se do USA a zvazuji koupi PS3 (je tam prece jenom o kus levnejsi). Mohou nastat nejake komplikace pri provozu v Evrope? zatim mene napada napr. – blokovani na region 1 u filmovych disku, jina televizni norma, napajeni 110V vers. 220V, podpora diakritiky, upgrady FW na novejsi Evropske verze atd?

Diky za odpoved, Martin