Tučňáci z Madagaskaru (recenze Blu-ray)

vydáno 2. 4. 2015 | autor Petr Semecký | sekce Recenze | téma Filmy, Z domova

Tagy: Blu-ray, film, Penguins of Madagascar, recenze, Tučňáci z Madagaskaru

Tučňáci z Madagaskaru (Penguins of Madagascar, 2014) (Blu-ray)

Tučňáci z Madagaskaru nejprve zazářili jako přicmrndávači v sérii Madagaskar. Poté dostali vlastní (a překvapivě dobrou) televizní show. A nyní si užívají příležitost zazářit i v samostatném špiónském dobrodružství. A ačkoli místy tratí na faktu, že groteskový koncept nelze stoprocentně roztahovat na celovečerní stopáž, stále zůstávají zábavnou sebrankou, se kterou je radost hodinu a půl trávit čas.

Rico, Skipper, Kowalski a Vojín totiž zůstávají neortodoxním týmem, který se místy nebojí dotknout hrany nekorektnosti a jehož eskapády jsou natolik dynamické, že se u nich lze jen velmi těžko nudit. Pravda, v celovečerní stopáži je těch hluchých míst podstatně víc než v madagaskarských skečích, případně ve dvaceminutových dílech seriálu. Jakmile se však tučňáci dostanou do nápady nacpané akce (Benátky!), anebo se dostanou do střetu s bondovkami inspirovaným záporákem, šlapou natolik dobře, že se jim nedá ubránit.

Inspirace bondovkami je navíc natolik silná, že se kromě záporáka promítla i do soundtracku, konkurenčního špiónského týmu a zápletky. Takže pokud máte svět Jamese Bonda nastudovaný, budete se pravděpodobně bavit ještě o ploutev víc, než neznalci. U mě to alespoň platilo. Včetně přepjatého finále, které mohlo být kratší a o píď i důraznější. V poslední dvacetiminutovce už se koncept totiž opravdu vyčerpává, a tak ačkoli je první celovečerní mise kvalitativně úspěšná, příště by možná bylo lepší zůstat u té televize a u zkrácené formy.

Tučňáci z Madagaskaru (2014) Tučňáci z Madagaskaru (2014) Tučňáci z Madagaskaru (2014) Tučňáci z Madagaskaru (2014)

Animáky bývají referenční, a tak je tomu i u tučňáků. Post-produkční doostřování? Ztráta detailů? Nevěrohodné barvy a mizerná kresba? Na to všechno můžete zapomenout. Tučňáci útočí vymazleným diskem, jenž tuhle špiónskou bandu prezentuje v dokonalém HD světle. Barvy jsou precizní, kresba fantastická a ve 3D se dočkáte i solidní prostorovosti. Palec v tomto případě vysoko nahoru.

A rovněž i u zvuku, který válí jak v originální DTS-HD MA 7.1 stopě, tak českém Dolby Digital 5.1. Anglická stopa je samozřejmě dynamičtější, hravější a narvanější milými zvukovými detaily. Dabing však útočí pro mě osobně lepším namluvením a ujetějšími vtípky. A ačkoli se některé vtipy ztrácí v překladu, mám tuhle bandu stále raději v češtině. Technicky každopádně neselhává v ani jedné verzi.

Zajímalo by mě, co vedlo studio 20th Century Fox, potažmo Bontonfilm k označení prostého amaraye nálepkou „Luxusní edice“. Luxusní na ní totiž není absolutně nic.

Balení je samozřejmě naprosto standardní (kdysi se přemýšlelo o přibalení figurky, ale z toho zjevně sešlo) a bonusy nestojí téměř za řeč. Nečekejte žádné pohledy do zákulisí, audiokomentář či rozhovory s dabéry a tvůrci. Prim hrají dvě hudební videa, stupidní učení se tanečkům, reklama na fiktivní sýrové křupky a v roce 2015 naprosto obskurní věc jako fotogalerie. K tomu hrst trailerů a to je vše. Na „Luxusní edici“ je toho festovně málo.

Filmgame.cz Blu-ray filmu Tučňáci z Madagaskaru poskytl k recenzi distributor Bontonfilm. Zakoupit ho můžete v obchodě Filmgame.cz