BD-Live vás odmění!
Hollywood stále vsází na to, že BD-Live bude hlavní zbraní nového formátu Blu-ray, která požene prodeje vpřed. Můžete si o tom myslet své, ostatně z uživatelského hlediska je služba stále velmi otravná a pomalá, nicméně rekordní prodejnost Iron Mana (který má v některých obchodech až 50% podíl, s DVD se tedy prodává půl na půl – celkově si utrhnul nějakých 20% minimálně) určitě není daná jen tím, že je film na Blu-ray ve vyšším rozlišení, než na DVD. Právě exkluzivní materiál, který nikde jinde než online přes svůj player neseženete, nahnal pionýry domácí zábavy do obchodů.
TIP: Nemáte úplně jasno v tom, co to BD-Live vlastně je? Pak si přečtěte článek Všechno co jste kdy chtěli vědět o Blu-ray profilech, ve kterém najdete odpověď na většinu otázek.
Tedy alespoň některé z nich. Paramountům díky tomu padly servery, z čehož se jistě ostatní studia brzy poučí – třeba takové Sony teď rozjíždí novou sociální službu, která by ke spuštění BD-Live měla vést ještě větší množství uživatelů, i japonští inženýři by tedy měli rozšířit své serverové kapacity.
I když tak horké to zase nebude, jejich „odměnový“ program, který spustili s příchodem filmu Zohan: Krycí jméno Kadeřník, totiž ze začátku zřejmě tak velké množství lidí nenaláká. Jedná se o službu s celkem jednoduchými pravidly: čím vícekrát BD-Live přes svůj disk spustíte, tím větší máte šanci na odměny v různých formách – nejčastěji samozřejmě exkluzivní audiovizuální materiál. Uživatelé budou odměněni třeba i za vyplnění dotazníků, prostě za jakoukoliv aktivitu v rámci BD-Live.
Vzhledem k tomu, že za každý čin nasbíráte určité body (které později vyměníte za už zmiňované bonusy), musíte se nejdříve bezplatně přihlásit na stránkách programu Sony Rewards, kde si založíte vlastní profil. Pak už jste plnohodnotným členem „Sony Blu-ray klubu“, který všechny podobně aktivní uživatele sdružuje. Skoro totožnou službu také začal nabízet Disney přes disk Šípkové Růženky (která je ale bohužel regionálně zablokovaná).
Návštěvníci BD-Live menu tohoto disku si za svou aktivitu (za kterou se počítá i hraní her, nebo jakékoliv jiné on-line blbnutí) nasbírají body, k jejichž výměně za bonusy se ani nemusejí nikde přihlašovat. V nabídce se jim prostě objeví možnost stažení tématického wallpaperu, zvonění do mobilních telefonů a dalších drobností, které potěší hlavně mladé uživatele (pokud takoví u BD-Live zatím vůbec existují).
BD-Live prostě tvoří nový trend multimediální zábavy, což potvrzuje historicky první Blu-con 1.0. Ten momentálně probíhá v Beverly Hills a mají se tu řešit všechny možné trendy týkající se Blu-ray disků a jejich přehrávačů. Hlavním tématem diskuzí, kterých se zůčastní jak studia a vývojáři, tak firmy, které by mohly do formátu přinést něco nového, bude samozřejmě právě BD-Live.
Blu-con si bere za cíl řešení marketingu nového formátu a rozšíření jeho možností, tak doufejme, že bude úspěšný.
Odkazy a zdroje: Sony Rewards
Komentáře