Na Hromnice o den více (recenze Blu-ray)

vydáno 2. 2. 2010 | autor Štěpán Čermák | sekce Recenze | téma Filmy | 24 komentářů

Tagy: Blu-ray, BonusView, film, Groundhog Day, Na Hromnice o den více, PIP, Sony Pictures

Na Hromnice o den více (Groundhog Day, 1993) (Blu-ray)

Každý občas uděláme něco, čeho litujeme, co bychom chtěli vrátit, udělat jinak. Jenže čas vrátit nejde. Tedy pokud to nezkusíte právě na Hromnice. Bill Murray sice nic změnit netoužil, osud tomu ale chtěl jinak a tak se tenhle moderátor počasí od dnešního večera bude probouzet do toho samého dne. Pořád dokola.

Co zprvu vypadá jako zajímavá zábava, to se samozřejmě velmi rychle promění v noční můru. Opakování je možná matkou moudrosti, když ale zažíváte ten samý den podesáté, popadesáté, posté, nadšení vás velmi rychle přejde. Jako Billa Murraye.

Každé ráno se probouzí na Hromnice. Občas rozmrzelý, občas plný nadšení, jindy zase plný pesimismu… Ačkoliv ten samý den zkouší zažít pokaždé alespoň trochu jinak, vždy to vede k tomu samému konci: ke dnešnímu ránu.

Samozřejmě se jedná především o komediální námět, takže se divák zpravidla baví i v okamžicích, které nejsou pro Murraye v roli moderátora Phila Connorse dvakrát veselé. I když má Na Hromnice o den více našlápnuto k docela temnému filmu.

Stačil by trochu méně veselý režisérský přístup a z komedie by se velmi rychle stalo drama jak vyšité. Právě takové balancování na hranici dvou žánrů ale z Hromnic nakonec dělá o to zábavnější film.

Na Hromnice o den více (Groundhog Day, 1993) Na Hromnice o den více (Groundhog Day, 1993) Na Hromnice o den více (Groundhog Day, 1993) Na Hromnice o den více (Groundhog Day, 1993)

Že se u něj budete skvěle bavit, to nemusím nijak dokazovat, ostatně komediální kvality Hromnic nejlépe prověřil čas: ani po patnácti letech film neprokazuje známky stáří. Pořád šlape skvěle, nemá žádné slabé chvilky, často suchý humor se ukazuje být nadčasovým, stejně jako film samotný.

Technické provedení

Obrazový přepis také nejeví žádné známky stáří. Jistě, musíme počítat s trochu výraznějším zrnem, to ale Blu-ray vydání nic nebrání v tom, prokázat obdivuhodný smysl pro detail a překvapivou ostrost. Rozhodně nečekejte žádný z odfláknutých katalogových titulů.

Na Hromnice o den více (Groundhog Day, 1993) - Blu-ray video bitrate

Barvy jsou sice mírně pobledlé, ale kontrast zůstává v naprosto ideálních hodnotách, díky kterým Na Hromnice o den více dávají v kombinaci s výše zmíněným velice solidní prezentaci. Přiznává sice svůj věk, ale vrásky si z toho nedělá.

TIP: Všechny dostupné technické informace, další screenshoty, popis jazykové výbavy a informace o možnosti importu ze zahraničí naleznete v našem Blu-ray katalogu na stránce s detailem tohoto filmu: Na Hromnice o den více.

Na Hromnice o den více (Groundhog Day, 1993) Na Hromnice o den více (Groundhog Day, 1993) Na Hromnice o den více (Groundhog Day, 1993) Na Hromnice o den více (Groundhog Day, 1993)

Bonusy

Bonusová nadílka je mírně slabší, než býváme zvyklí z novinek, ale to se dá u staršího filmu, spadajícího navíc do komediálního žánru, očekávat.

Desetiminutový rozhovor s režisérem se prezentuje v HD formou pohledu do minulosti, kdy filmař vzpomíná na odezvu diváků, kritiků, ale třeba i různých náboženských skupin. Víceméně tu mluví jen o nadčasovosti filmu, o produkčním procesu se příliš nezmiňuje.

Přijde na něj řeč až v dokumentu Váha času, což je postarší dvacetiminutovka (očividně vznikla pro DVD nebo televizní vysílání), kde už se sejde větší část štábu a některé zážitky (třeba ohromnou zimu) živě popisují. Není to žádná sláva, ale lepší než nic.

Šestiminutovka o svištích je dobře praštěná záležitost, rozhodně potěší – například lovce svišťů ;), kteří dostanou pár rad, jak na tyhle chlupaté potvory. Zajímavější dokumenty už se na disku nenajdou, pouze vystříhané scény.

Na Hromnice o den více (Groundhog Day, 1993) Na Hromnice o den více (Groundhog Day, 1993) Na Hromnice o den více (Groundhog Day, 1993) Na Hromnice o den více (Groundhog Day, 1993)

Vedle audiokomentáře je možné pustit si také PiP (videokomentář ve formě obrazu v obraze), které studio Sony pojmenovalo Picture in picture se špičatonosým Edem. Je to jedna z postav Hromnic (hraje pojišťováka), která se během filmu asi patnáctkrát objeví na scéně – normálně na ni napochoduje naklíčovaná, bez jakéhokoliv ohraničení.

Většinou divákovi prozradí nějaké zábavné fakty, případně mu položí otázku, aby otestovala jeho pozornost. Po chvilce je sledování filmu s ním docela otravné, i když se objeví vždycky jen na pár vteřin. Přehnaná komediálnost a zbytečnost trivia informací (většinou jsou takové věci pomocí technologie BD-Java sdělovány pouze v informační liště a PiP je věnováno dokumentům) z téhle legrácky dělá neužitečnou pitomost.

DVDobchod.cz - logo

Blu-ray film Na Hromnice o den více k recenzi poskytl DVDobchod.cz – Blu-ray a DVD filmy pro celou rodinu. Děkujeme.

Mohly by vás zajímat naše další recenze Blu-ray filmů a HD elektroniky »

Uložte si: Pošlete dál:

Nejnovější články

Kamery do bytu přinesou maximální přehled o vaší domácnosti

Kamery do bytu přinesou maximální přehled o vaší domácnosti

Chcete vědět, co se děje u vás doma, když tam právě …

Testovací novinka

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit …

Homepage »

Další Recenze

Komentáře

Re: Na Hromnice o den více (recenze Blu-ray)

Vložil Pedro_CZ (bez ověření), 5. Únor 2010 - 22:24

Obrázek uživatele Pedro_CZ

Jsem slepy, nebo neni v recenzi ani pismenko ohledne zvuku?Zrovna tenhle titul by si zaslouzil zminit, jaky je CZ dabing, nemyslite?

Re: Na Hromnice o den více (recenze Blu-ray)

Vložil Anonym (bez ověření), 11. Únor 2010 - 12:26

Obrázek uživatele Anonym

asi sem moc často nechodíš, jináč by jsi věděl, že pro pana recenzenta(narozdíl od většiny českého národa) je český dabing naprostý odpad

Re: Na Hromnice o den více (recenze Blu-ray)

Vložil d.f.h, 11. Únor 2010 - 16:35

Obrázek uživatele d.f.h

Po pravdě řečeno na tom nevidím nic špatného. Zajímá nás tady všeobecně maximální dostupná kvalita obrazu i zvuku, a s tím se jakýkoliv dabing nedá moc dobře spojit (aneb jmenujte tři Blu-ray disky, které obsahují DTS-HD Master Audio 7.1 dabing).

Osobně to většinou dělám tak, že v recenzi dabing zmíním v tom smyslu, že existuje. Ale skutečně si nehodlám kazit požitek z filmu tím, že bych se na něj s dabingem díval.

Re: Na Hromnice o den více (recenze Blu-ray)

Vložil st39.6 (bez ověření), 12. Únor 2010 - 1:23

Obrázek uživatele st39.6

spis mi jde o to, ze by se na film melo koukat predevsim v originalnim zneni. kazdopadne nechapu, proc bych mel zminovat kvalitu dabingu. z technickyho hlediska je samozrejme stejnej jako na dvd, z hlediska obsazeni a prekladu ho musi kazdej znat z televize. dabing je opravdu to posledni, co me na blu-rayi zajima a ze to nekomu vadi, mi vrasky nedela.

Re: Na Hromnice o den více (recenze Blu-ray)

Vložil Anonym (bez ověření), 17. Únor 2010 - 14:16

Obrázek uživatele Anonym

Někomu??? většina lidí filmy sleduje s dabingem, kdo by se otravoval s louskáním titulků, akorát to ruší zážitek z filmu:/

Re: Na Hromnice o den více (recenze Blu-ray)

Vložil d.f.h, 17. Únor 2010 - 16:54

Obrázek uživatele d.f.h

Pevně doufám, že naprostá většina čtenářů HDmag.cz na tom takhle není. Protože pokud ano, tak se celé naše několikaleté snažení minulo účinkem.

Re: Na Hromnice o den více (recenze Blu-ray)

Vložil Pedro_CZ (bez ověření), 2. Březen 2010 - 23:12

Obrázek uživatele Pedro_CZ

„ze to nekomu vadi, mi vrasky nedela.“

Zamestnanec s takovymto pristupem by ode me okamzite dostal padaka.Uvedom si laskave, ze ty recenze nepises pro sebe!

Re: Na Hromnice o den více (recenze Blu-ray)

Vložil d.f.h, 3. Březen 2010 - 1:06

Obrázek uživatele d.f.h

Člověče, já ti nevím. Jednak tady není nikdo ničí zaměstnanec, ale hlavně tady tímhle způsobem prudíš jen ty. Tak co na to víc říct…

Re: Na Hromnice o den více (recenze Blu-ray)

Vložil Pedro_CZ (bez ověření), 3. Březen 2010 - 1:36

Obrázek uživatele Pedro_CZ

…a podle toho to take vypada!

Re: Na Hromnice o den více (recenze Blu-ray)

Vložil Pedro_CZ (bez ověření), 2. Březen 2010 - 23:09

Obrázek uživatele Pedro_CZ

Predpokladam, ze zdejsi experti na anglicky jazyk ani nezapinaji titulky a uplne s prehledem poslouchaji pouze originalni zneni.Zrovna tak predpokladam, ze maj stejne dobre anglictine rozumici rodice, deti, ostatni pribuzne a vsechny kamarady.Nebo se snad pletu? Recenze BD ma obsahovat veskere informace.Tady pomerne stezejni inrofmace zcela chybi, na coz jsem upozornil.A ceho jsem se dockal?Opet pouze alibistickych reci, protoze tady se holt chybi nepriznavaji, tady se zapiraji a ctenari co na ne upozorni jsou vlastne hlupaci.

Re: Na Hromnice o den více (recenze Blu-ray)

Vložil d.f.h, 3. Březen 2010 - 1:17

Obrázek uživatele d.f.h

No a to si představ, že ten původní zvuk je často třeba ruský, německý, španělský a nebo francouzský. Kolik řečí znáš, tolikrát jsi člověkem! :-) Ne, já se bez českých titulků neobejdu a klidně to přiznám.

Nikdo tady z nikoho nedělá hlupáka, jen diskutujeme. Recenzent tvrdí, že informace o přítomnosti českého dabingu je v recenzi nepodstatná. Já s tím souhlasím, ale zároveň dodávám, že ve zdejším katalogu Blu-ray filmů tyto informace (a mnohé další, zajímavější) jsou a dá se podle nich dokonce filtrovat. Nevěřil bys, kolik práce dá všechny tyhle údaje zjišťovat a ověřovat.

Takže kde je vlastně problém?

Re: Na Hromnice o den více (recenze Blu-ray)

Vložil Pedro_CZ (bez ověření), 3. Březen 2010 - 1:32

Obrázek uživatele Pedro_CZ

„Recenzent tvrdí, že informace o přítomnosti českého dabingu je v recenzi nepodstatná.“

Kde zijes, v Madarsku?„Asi“ neeee,ze?^_^ Ja se neptal jestli tam je nebo neni(ne,nedelate ze ctenaru hlupaky^_^),ale na jeho kvalitu! Je cela rada starsich filmu,kde je „spravny“ dabing sakra neopomijitelnej.Namatkove filmy s Belmondem,kde to ani v originale neni bez Krampola nepochybne ono.Funes aka Filipovsky netreba rozvadet a tak by se dalo pokracovat dlouho dal i v zamori u Forda, Schwarzneggera,Douglase.Willise…atd.

Vy az nekdo z redakce uznate chybu/nedostatek namisto vymluvnych okecavacek, tak to bude svatek!

Re: Na Hromnice o den více (recenze Blu-ray)

Vložil d.f.h, 3. Březen 2010 - 9:44

Obrázek uživatele d.f.h

Ne, kvalitu českého dabingu tady skutečně hodnotit nebudeme. Pokud to čtenáři uznají za vhodné, mohou se o tom sami konstruktivně pobavit v diskusi pod článkem, jako se to stalo například zde: http://hdmag.cz/…enze-blu-ray

Půjdeme prostě stále stejnou cestou, jako nedostižný Blu-ray.com. Například:

As always, Fox offers viewers a DTS-HD MA 5.1 lossless soundtrack, this time in the film's original Russian language. A 768 kbps dubbed English language DTS track is also available, as are English subtitles. The original language lossless track is the only way to go, and it sounds great.
(Night Watch Blu-ray Review)

Tu poslední větu si dám asi vytisknout na tričko.

Re: Na Hromnice o den více (recenze Blu-ray)

Vložil Pedro_CZ (bez ověření), 3. Březen 2010 - 15:37

Obrázek uživatele Pedro_CZ

Ano, proc resit cesky dabing, kdyz zijeme v cechach, to zni logicky^_^ Urcite je pro ctenare zajimavejsi, jestli je film ve formatu 2,35:1 nebo 2,40:1.

Re: Na Hromnice o den více (recenze Blu-ray)

Vložil st39.6 (bez ověření), 3. Březen 2010 - 13:08

Obrázek uživatele st39.6

jakozto autor absenci zminky o dabingu nepovazuju za chybu, ale za osobni pristup. chyba by byla, kdybych napsal „žyrafa“, když vynechám (ve všech svých recenzích) dabing, není to pochybení, ale přístup. ten je na HDmagu celkem jasný: jde nám o co nejlepší prezentaci filmu, která odpovídá tvůrčímu záměru. Ať už se jedná o poměr stran, znění, verzi sestřihu … vždycky zmiňujeme jen to, co je relevantní v rámci původního uměleckýho záměru. s tím dabing nemá (snad krom disneyho filmů) nic společnýho. jak říká Dan, lidi se můžou konstruktivně bavit o kvalitách dabingu pod článkem nebo profilem – náš přístup se nezmění. stojíme si za tím, že dabing sledovat nebudem a ty na tom, Pedro_CZ, nic nezměníš. btw ja některý filmy kvůli recenzím nebo článkům vidim za tejden dvakrát (ale i víckrát – watchmeny jsem ve všech sestřizích a PiP verzích viděl čtyřikrát) a sledovat ho ještě jednou kvůli dabingu, kterej je to poslední, co je pro mě (ano, osobně) podstatný, je mi vrcholne proti srsti. chapu, ze si nekdo jako ty vzdycky najde argument pro to, aby mohl dal prudit, ale nas nazor vis v podstate od prvnich prispevku. zbytek uz je jen tlachani o tom samym. a ano, vim o rodicich, sourozencich apod … moje pritelkyne semnou taky odmita koukat na filmy v puvodnim zneni bez titulku/v pripade jinyho nez anglickyho jazyka s angl. titulkama, a taky to nic nemeni na tom, jestli pisu v recenzich o dabingu. dvanactilety bratr semnou naopak vsechno nadsene sleduje v originalnim zneni a rozumi (pripadne opet s angl.titlema) naprosto skvele. je to rozdilny pristup clovek od cloveka. tady na hdmagu jsme zrovna ti, kteri na cesky dabing zdvihaji prostrednicek. mas s tim problem? to je nam lito. ale nic s tim neudelas

Re: Na Hromnice o den více (recenze Blu-ray)

Vložil Pedro_CZ (bez ověření), 3. Březen 2010 - 14:54

Obrázek uživatele Pedro_CZ

Cili ryzi amaterismus, takhle by se to dalo sdelit uplne jednoduse. Holt nekdo ma tendenci byt lepsi a lepsi, nekdo je smireny s prumernosti a jeste je na to treba hrdy.

Re: Na Hromnice o den více (recenze Blu-ray)

Vložil st39.6 (bez ověření), 3. Březen 2010 - 23:11

Obrázek uživatele st39.6

:D alibismus? … aha. tak uz to mas vsechno pojmenovany, jsi spokojenej, nebo budes mit jeste nejaky dalsi pripominky? protoze mi prijde, ze proste jen z trucu buzerujes a nesnazis se o zadnou normální připomínku. svoje už si dávno na vědomí všem dal, teď jen rejpáš jak nějakej ubožáček, co si něco kompenzuje zpoza klávesnice. vážně by ti dalo tolik práce prostě … nepsat? a chodit na nějaký jiný stránky, kde bys byl spokojenej?

Re: Na Hromnice o den více (recenze Blu-ray)

Vložil st39.6 (bez ověření), 3. Březen 2010 - 23:14

Obrázek uživatele st39.6

/amaterismus, ne alibismus coz me privadi k myslence, jak ve vynechavani zminek o dabingu muze nekdo videt amaterismus … co to ma proboha spolecnyho s kvalitou textu

Re: Na Hromnice o den více (recenze Blu-ray)

Vložil Pedro_CZ (bez ověření), 4. Březen 2010 - 0:22

Obrázek uživatele Pedro_CZ

Kdyz recenzujes disk, tak mi bez alibismu prosim pekne vysvetli, proc nejakou jeho cast opomijis?Nutno podotknout, ze zrovna tu cast, ktera nemalou cast CESKE populace bude velmi pradepodobne zajimat. Amaterismus je to, ze si to hodnotis podle vlastnich meritek/vkusu, bez ohledu na to, ze by nekoho mohlo zajimat neco jineho, nez tebe.

Re: Na Hromnice o den více (recenze Blu-ray)

Vložil st39.6 (bez ověření), 4. Březen 2010 - 0:35

Obrázek uživatele st39.6

tak to ma od definice amaterismu hodne daleko. … a na tvou otazku uz jsme nekolikrat odpovidali.

Re: Na Hromnice o den více (recenze Blu-ray)

Vložil Pedro_CZ (bez ověření), 4. Březen 2010 - 8:21

Obrázek uživatele Pedro_CZ

Hodne daleko?Ty ses za tyhle neucelene recenze snad placenej?Jiste ze ne, kdo by za to take platil.Profesional by si nedovolil nezminit dulezite veci.

Re: Na Hromnice o den více (recenze Blu-ray)

Vložil zóna (bez ověření), 3. Březen 2010 - 15:09

Obrázek uživatele zóna

pro Pedro_CZ: Jdi už do prdele. Nejlépe do dabované. Děkuji.

Re: Na Hromnice o den více (recenze Blu-ray)

Vložil acl (bez ověření), 28. Březen 2010 - 20:13

Obrázek uživatele acl

Vážení, nechci se tu zaplétat do vášnivé diskuze o kvalitách či potřebě českého dabingu. Jen by mě zajímalo, zda se tu najde někdo, kdo by mohl sdělit jaký dabing disk obsahuje. Film byl totiž na každé televizní stanici jinak předabován. Vím nejméně o dvou dabinzích.

Re: Na Hromnice o den více (recenze Blu-ray)

Vložil tuareg (bez ověření), 20. Únor 2011 - 22:32

Obrázek uživatele tuareg

Pratele, pokud nejste spokojeni s kvalitou recenze na teto strance, jenoducha volba – nechodte sem. Stejne jako recenzent davam temer vzdy prednost puvodnimu zvuku s titulky. Bohuzel mam plno pratel a clenu rodiny, kteri jsou na cteni prilis mladi ci naopak stari a vyhovuje jim vice cestina. Pro ty zapinam cesky zvuk. Nektere dabingy jsou vicemene povedene (Honba za diamantem, Valka Roseovych se Stepnickou) a to se tyka i puvodniho dabingu Hromnic. Protoze blu-ray nestoji 50 korun jako dvd z trafiky, napsal by kvalitni recenzent toto: U tohoto filmu necekejte dabing z televize, na ktery jste zvykli, ale uplne jiny a naprosto priserny, NEDOPORUCUJI! To by mi usetril tech 450 korun, ktere jsem za to dal, misto abych si jej v hd rozliseni stahl z internetu a pripojil ten spravny dabing, na ktery jsem tolik let zvykly. Protoze ale recenzent dela sve recenze skutecne jen pro sebe, rozlucme se s jeho samolibosti a pojdme cist recenze jinam.